Článek
Nové CR-V dospělo. Vlajková loď mezi modely SUV japonské automobilky se sídlem v Tokiu sleduje nejnovější módní trendy, což se na šesté generaci Hondy CR-V projevilo celou řadou pokroků – ať už designových či technologických.
Design
Když si jedno z největších SUV od Hondy obrazně řečeno obejdeme, budí dojem většího auta – a skutečně tomu tak je. Nové CR-V je o necelých 7 cm delší než předchůdce, narostl i rozvor, a sice o 4 cm, což se příznivě projeví zejména na prostornosti interiéru. Mimoto má nové CR-V vizuálně širší postoj, byť je oproti předchůdci širší o jen o 1 cm.
Nabízí se myšlenka, že lidé od Hondy jen pozměnili design světel, přední masky a obrousili hrany, ale designéři zasáhli i do architektury vozu – tak například přední sloupky jsou teď posunuté o celých 12 cm více dozadu, což dává vozu delší kapotu a vznešenější postoj. A-sloupky sedí o 3,5 cm níže, což pomáhá zvýraznit hmotu v přední části karoserie, a tím auto působí dojmem většího auta.
Čistě z hlediska designu však jde spíš o evoluci než o revoluci. Přední maska je prakticky kompletně nová s nižšími a širšími světly a s hranatější a větší maskou předního chladiče.
Na boku vidíme zvýrazněnou boční linii pod spodní hranou oken, pozorný čtenář (nebo fanoušek Hondy) si možná všiml, že vnější zpětná zrcátka se přesunula ze sloupků na dveře a zmizelo také „prolínání ploch“ na panelech dveří. Na zádi vidíme výraznější difuzor zadního nárazníku a ostřeji řezaný design zadních svítilen.
Výbavy
Pokud u nás nedojde k drobné „lokalizaci“ názvů výbav, pak budou jejich označení znít následovně – EX, EX-L, Sport a Sport Touring. První dva jmenované stupně budou mít převážně chromované dekory karoserie s výjimkou černě lakované masky chladiče. Výbavy EX a EX-L budou jezdit na 18palcových litých kolech s deseti paprsky.
Verze Sport a Sport Touring budou nabízet o něco agresivněji střižené přední i zadní nárazníky a nabídnou celkově výraznější vzezření díky větším průduchům v předním nárazníku nebo kosodélníkovým koncovkám výfuků. Verze Sport bude jezdit na speciálních, rovněž 18palcových kolech Berlina Black s deseti paprsky, Sport Touring nabídne dokonce 19palcové disky s pěti paprsky.
Interiér
Náhled do interiéru se nám naskytl poměrně nedávno, takže už víme, že kabina nového CR-V do značné míry vychází z 11. generace typu Civic. A je to rozhodně dobře, protože to znamená kabinu, která je prostá zbytečností a cingrlátek – zároveň však nepůsobí stroze, za což směřuje do Tokia velká pochvala.
Dominantou tu patrně bude 9palcový dotykový displej informačně-zábavního systému, pod kterým se nachází výdechy ventilace s designem včelích pláství, pod nimiž se doširoka rozpíná dekor, v tomto případě lesklý, „pianově“ černý. Tříramenný volant působí sportovním dojmem a zdobí jej kontrastní prošívání, které se promítá i na sedadla. Skrz něj potom prosvítá 7palcová digitální kaplička přístrojů.
Technika a motory
Po konstrukční stránce je nepochybně příjemné i zjištění, že nové CR-V disponuje výrazně tužší karoserií – torzní tuhost je vyšší o 15 %, což se příznivě projeví na jízdních vlastnostech nebo, když na to dojde, i na pasivní bezpečnosti. Přední zavěšení MacPherson bylo upraveno pro lepší cit v řízení, stejně tak i systém variabilního řízení.
V nabídce jsou dvě motorizace – výbavové stupně EX a EX-L pohání přeplňovaný 1,5l motor o výkonu 190 koní, který už známe i z nového Civicu. 190 koní se nemusí na velké auto jevit jako závratná hodnota, zde se však uplatní točivý moment 243 Nm, který je dostupný od 1 700 až do 5 000 otáček za minutu, tedy v téměř celém spektru.
Výbavy Sport a Sport Touring se pochlubí přeplňovaným 2,0l motorem s tzv. Atkinsonovým cyklem, umí tedy regulovat zdvih pístů v závislosti na zatížení a otáčkách motoru. Jeho výkon je 204 koní a asistují mu dva elektromotory, točivý moment 335 Nm je tak k mání od nulových otáček. Všechny motorizace řadí pomocí převodovky CVT.
Technologie a cena
Na rozdíl od vozů evropské (zejména německé) produkce jsou Japonci jako vždy ke svým zákazníkům o něco štědřejší, a tak celá řada vymožeností je dostupná už v základní výbavě – jmenovitě systém Honda Sensing, který disponuje přední kamerou se zorným úhlem 90 stupňů a radarem pokrývajícím dokonce 120 stupňů prostoru a dění před autem.
Kromě funkce Honda Sensing dostanete rovněž asistent pro jízdu v koloně, systém nouzového brzdění v nízkých rychlostech, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích nebo asistent mrtvého úhlu. Jediným problémem zůstává cena – tu nám Honda zatím stále neprozradila. Alespoň víme, že výroba startuje už letos v létě, tedy co nevidět.