Hlavní obsah

Nová generace nejprodávanější Mazdy už klepe na dveře! A rovnou se zbrusu novým spalovákem

Foto: Mazda

Premiéra třetího vydání Mazdy CX-5 je sice naplánovaná až na příští rok, přesto už na veřejnost prosakují první informace. A pro fanoušky tradičních benziňáků a jízdních požitků máme dobré zprávy.

Článek

Druhá generace Mazdy CX-5 se představila na podzim roku 2016, v prodeji tak vydrží prakticky jednu celou dekádu. Japonci ji sice pravidelně modernizují, aby udrželi krok s konkurencí, plnohodnotného nástupce se však dočkáme až v roce příštím.

Špionážním fotografům už se na cestách povedlo zachytit několik testovacích prototypů. Všechny však zdobí maskovací fólie, navíc se snaží tvářit jako současné CX-5. Lze ale předpokládat, že design novinky naváže na větší CX-60 a CX-80 s obrovskou reprezentativní maskou a zamračenými světlomety, díky čemuž snadno rozeznáte její rodokmen.

Mazda prozradila i první hrstku technických informací. Pod kapotou bude pracovat zbrusu nový benzinový čtyřválec Skyactiv-Z, který nahradí současný 183koňový Skyactiv-X. Do modelu CX-5 zamíří s nějakou formou elektrické výpomoci (nejspíš coby full-hybrid), dobrou zprávou ale je, že Japonci to s tradičními spalovacími motory nevzdávají!

Foto: Mazda

Mazda CX-5 je na českém trhu několik let nejprodávanějším modelem značky, svému věku navzdory.

Nový benziňák má plnit emisní normu Euro 7 a Mazda plánuje použít co možná nejméně elektronických řídicích jednotek a dalších softwarových vychytávek, aby zjednodušila vývoj a výrobu a zároveň snížila náklady. Ač tedy motorizace dostane elektrický doping, charakterově by pořád mohlo jít o motor pro nadšené řidiče s charakterem staré školy.

Už dříve se zástupci značky nechali slyšet, že snižují investice do vývoje elektrických architektur a hybridních systémů. Místo toho chtějí spoléhat na partnerství s dalšími výrobci, třeba Toyotou nebo čínským Changanem. Na jeho základech ostatně stojí nejnovější elektrovůz značky – manažerská Mazda 6e.

Foto: Mazda

Interiér CX-5 se těší oblibě díky své ergonomii, snadnému ovládání a kvalitním materiálům.

Po ní má následovat elektrické SUV, tentokrát ale plně vyvinuté Mazdou. Dorazit má podobně jako nová CX-5, výrobu obstará domácí závod v Japonsku, trakční baterie dodá firma Panasonic.

Jak v jednom z rozhovorů přiznal prezident a generální ředitel Mazdy Masahiro Moro, automobilka coby „malý hráč“ musí být při strategických rozhodnutích obzvlášť obezřetná. „Zatímco do baterií jsou potřeba obrovské investice, poptávka je velmi nejistá. Musíme provádět rozvážné a efektivní kroky, proto například rozšíříme spolupráce s dalšími dodavateli, abychom si udrželi mezinárodní konkurenceschopnost,“ vysvětlil Moro.

Už jen to, že po zbrusu novém 3,3litrovém naftovém šestiválci (pro CX-60 a CX-80) pracuje Mazda na dalším tradičním spalováku, si zaslouží velkou pochvalu. A kdoví, třeba nakonec tento motor udrží při životě i oblíbený sporťák MX-5. Ale to předbíháme…

Načítám