Hlavní obsah

Nová generace CR-V se blíží – Honda nás napíná a odhalila zatím jen interiér, který připomíná Civic

Foto: Honda

Představení nové Hondy CR-V už se blíží. Automobilka zatím odhaluje pouze interiér, jinak nás i nadále napíná – přesto se jí nepodařilo utajit pár patentových fotografií exteriéru

Debut nové Hondy CR-V je už za dveřmi a japonská automobilka začíná postupně poodhalovat detaily. Zatím se na oficiálních fotografiích ukázal pouze interiér, více se patrně dozvíme 12. července.

Článek

Honda CR-V se nám letos v létě představí ve své už šesté generaci. A zatímco jádro vozového parku automobilky se sídlem v tokijské čtvrti Minato v podobě typu Civic si už svou premiéru odbylo, SUV či ještě lépe řečeno crossover CR-V ji má teprve před sebou. Ovšem je to právě Civic, který by mohl vnést do situace trochu světla.

Interiér navazuje na nový Civic

Kabina nového CR-V ve velkém vychází z typu Civic (v galerii), na čemž ve skutečnosti není nic špatného – je přehledná a účelná, ovšem ne strohá. Dominantou interiéru je 12palcový displej infotainmentu, který se tyčí na samém vrcholu palubní desky. Skrz typický tříramenný volant potom na řidiče bude prosvítat druhý displej, v tomto případě o úhlopříčce 10 palců, který supluje kapličku přístrojů a přináší nejdůležitější jízdní informace.

Samotná digitální „kaplička“ potom dostává modernizovanou grafiku, ze středové konzole také zmizely držáky nápojů, které se patrně schovaly pod loketní opěrku. Řadicí páka resp. volič převodovky se potom posunul dál od řidiče. Jinak jsou si interiéry Civicu a nového CR-V podobné jako vejce vejci.

Dostane také hybrid ze Civicu?

Foto: Honda

Motorizace pro nové CR-V se v poslední době hodně diskutují a v kuloárech často padají slova o hybridu e:HEV, který už známe právě ze Civicu (na fotce). K mání bude rovněž i verze s čistě spalovacím pohonem, což patrně bude přeplňovaná patnáctistovka

V odborných kruzích se poslední dobou hodně debatuje o pohonu – a tady se přímo nabízí pohonné ústrojí z typu Civic. Otázka zní, který z jeho typů pohonu se do CR-V dostane. V tomto případě bychom sázeli na modernizovanou hybridní motorizaci e:HEV, která kombinuje 2,0 benzinový čtyřválec s elektromotorem o kombinovaném výkonu 184 koní a 350 Nm točivého momentu.

V minulosti jsme se s tímto typem pohonu už dokonce setkali, u nového CR-V má však dojít na drobná vylepšení zejména v elektrické části pohonu. Tato chytrá pohonná jednotka používá u spalovacího motoru takzvaný Atkinsonův cyklus, se kterým jsme se mohli v minulosti setkat například u Toyoty. Výhoda spočívá v tom, že motor s Atkinsonovým cyklem má variabilní zdvih a tedy i variabilní kompresní poměr.

V praxi to znamená toto – delší zdvih v nižších otáčkách pomáhá zlepšit točivý moment (jako u dieselového motoru), ovšem ve vyšších otáčkách se uplatní kratší zdvih pro maximální výkon. Spalovacímu motoru tu potom asistují hned dva elektromotory – jeden působí jako generátor a druhý přímo pohání přední kola.

Má to však jeden háček. Benzinový a elektrický agregát se nikdy nepodílejí společně na pohonu auta. Jsou tu tři varianty: 1.) vůz je poháněn elektřinou, 2.) vůz je poháněn elektřinou a mezitím „spalovák“ dobíjí baterie či 3.) vůz je poháněn čistě spalovacím motorem, a to zejména ve vyšších rychlostech.

A co další motorizace?

Foto: Honda

Několik málo patentových fotografií nedávno uniklo při homologaci nového CR-V na čínském trhu z tamního ministerstva – toto je jedna z těch kvalitnějších, pro udělání obrázku o vizáži nového CR-V to však stačí

V nabídce bude také minimálně jedna čistě benzinová verze – v kuloárech se proslýchá cosi o motoru 1,5 litru VTEC s turbodmychadlem, který v necelých 1 400 kg vážícím Civicu slibuje plně dostačující dynamiku, otázkou však je, jak bude fungovat ve velkém CR-V. Přítomnost „hospodárného“ 1,0l turbomotoru je velmi nepravděpodobná, další motorizace jsou prozatím hudbou budoucnosti.

Kdy se představí?

Oficiální odhalení nového CR-V je naplánováno na 12. července, kdy se dozvíme víc. Doufáme tedy, že v ten moment odpadnou i spekulace ohledně motorizací. Zatím nepadlo ani slovo o naftové verzi (a s největší pravděpodobností ani nebude), klasický samodobíjecí hybrid e:HEV podle všeho doplní také plug-in hybridní verze.

Úplně vyloučit se nedá ani plně elektrické CR-V – ačkoliv na to bychom si museli ještě počkat. Pokud byste se rádi dozvěděli podrobnější info, sledujte dál Garáž.cz.

Načítám