Hlavní obsah

Nová edice Focusu ST má závodní podvozek a další nálož výbavy. Známe českou cenu!

Foto: Ford

Vrcholem současného Fordu Focus je sportovní řada ST. A její specialitkou od nynějška ST Edition napěchovaná výbavou.

Článek

Nový Ford Focus ST Edition je podle modrého oválu dosud nejkomplexnějším Focusem vyvinutým v rámci programu Ford Performance. Výkon 2,3litrového čtyřválce sice zůstává na dosavadní hodnotě 280 koňských sil, ostatní technické inovace jsou však velmi rozsáhlé a zákazníky rozhodně potěší. Hlavně ty, kteří si tu a tam dopřejí track day na své oblíbené závodní trati.

Klíčovou novinkou je nastavitelný podvozek od společnosti KW Automotive, dobře známých specialistů ze světa motorsportu. Dvoucestně nastavitelný systém odpružení je vybaven dvojitými plášti tlumičů z nerezové oceli a práškově lakovanými pružinami. V porovnání se standardním „es-téčkem“ je snížen o 10 milimetrů, přičemž zákazník jej může snížit o dalších dvacet milimetrů. Tuhost pružin je ve srovnání se sériovkou zvýšena o více než 50 %.

Foto: Ford

Nový podvozek Focusu ST Edition ladila divize Ford Performance také na veleznámém Nürburgringu. Ostrému autu nechybí ani pořádné pneumatiky, v tomto případě sportovní Pirelli P Zero Corsa.

Možnosti nastavení jsou nepřeberné – dvanáct stupňů tuhosti tlumiče ve směru stlačení a šestnáct stupňů nastavení odskoku. Není divu, že novinka je zákazníkovi dodávána společně s technickou dokumentací, která obsahuje doporučená nastavení pro různé jízdní podmínky. Včetně rychlého kola na Nordschleife.

Za zmínku však stojí i další speciality. Třeba lehká 19″ kola, která snižují neodpruženou hmotnost o 10 % v každém rohu vozidla. Kola vznikala procesem flow-forming, jenž zhutňuje hliníkovou slitinu tak, aby při použití menšího množství materiálu zůstala zachována pevnost v tahu i odolnost.

Výkonu 280 koní sekunduje točivý moment 420 newtonmetrů. Auto zrychlí z klidu na stovku za 5,7 sekundy a sviští maximální rychlostí 249 km/h. Focus ST Edition přijíždí v jediné možné specifikaci – coby pětidveřový hatchback s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou.

Ford říká, že novinka má nabídnout nejen ryzí sportovní zážitek, ale i komfortní každodenní přesuny. Proto má ST Edition ve standardní výbavě audiosystém B&O s deseti reproduktory a subwooferem, stejně jako sadu Winter obsahující vyhřívaný volant a čelní sklo. Se všemi výše zmíněným položkami poskočila i cena. Nová edice stojí 1 129 900 Kč, je tedy o 102 tisíc korun dražší než standardní hot hatch.

Načítám