Článek
Se zpožděním roku a půl přichází na trh také užitková varianta oblíbeného Connectu. Určitě vás to nepřekvapí, ale stejně jako u Tournea Connect posloužil jako základ Caddy od Volkswagenu, obě automobilky jsou totiž domluvené na široké spolupráci. U Fordu si ale dali záležet, aby svůj model odlišili, takže v něm najdete prvky, na které si zákazníci VW musí nechat zajít chuť.
Ale začněme u toho nejdůležitějšího – u mír a vah. Ford bude nabízet Transit Connect ve dvou velikostech, přičemž verze se standardním rozvorem (označená L1) pojme až 3,1 m3 a verze s prodlouženým rozvorem (L2) dokonce až 3,7 m3. Maximální zatížení má přitom být až 820 kg a na kouli utáhnete až 1 500 kg (podle varianty a konfigurace).
Další dvě možnosti výběru nabízí uspořádání kabiny, buď můžete mít dvoumístný Van nebo pětimístné Kombi. Kombi má přitom revoluční koncepci flexibilních sedadel, která můžete snadno sklopit, a rozšířit tak nákladový prostor až na 2,5 m3 (L1), resp. 3,1 m3 (L2). Skvělou vychytávkou je sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, jež může sloužit jako pracovní a odkládací plocha.
Všichni jsme Transit
Jméno ikonického modelu se pro Ford stalo označením celé rodiny dodávek. Jak se v tom vyznat? Začíná se od nejmenšího Courieru, pokračuje se přes Connect ke Customu, což je přímý pokračovatel toho opravdového Transitu, a končí se až u velkého Transitu. Všechny modely jsou vysoce variabilní a existují k nim i „civilní“ verze označené Tourneo místo Transit.
V kabině se nezapomnělo ani na komfort. K dispozici tak máte 10palcový přístrojový panel doplňující 10palcový dotykový infotainment s širokými možnostmi mobilní konektivity (bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay plus indukční nabíjení) a online funkcionality (včetně propojení na aplikaci Ford Pro). USB-C porty nabízejí výkon až 45 W, takže není problém jimi dobíjet tablety nebo notebooky (do zásuvky v nákladovém prostoru pak můžete připojit příruční nářadí). Na přání si také můžete hovět v sedačkách s certifikací AGR, aby vás ani po celodenní dřině za volantem nebolela záda.
Chybět nesmí ani balík bezpečnostních asistentů usnadňujících řízení, včetně systému nouzového brzdění zabraňujícího srážce s auty před vámi a zadní kamery se systémem varování před projíždějícími vozy, abyste do ničeho nenarazili ani při couvání. Transit Connect umí pomoci také s couváním s přívěsem, sofistikovaný asistent využívá senzory a zadní kameru, aby řidiče patřičně nasměroval, tomu pak stačí navádět přívěs pomocí ovládacího kolečka a digitálního displeje namísto volantu.
Nabídka motorizací zahrnuje dvoulitrový turbodiesel EcoBlue ve variantách s výkonem 102 koní s manuální převodovkou a pohonem předních kol, silnější 122koňová je vždy spojená s pohonem všech čtyř kol a na výběr je šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat.
Ford se ale víc chlubí zcela novým plug-in hybridním pohonem, který už dobře znáte ze Superbu/Kodiaqu a Passatu/Tiguanu. Základem je přeplňovaná patnáctistovka spojená s elektromotorem s kombinovaným výkonem 150 koní a točivým momentem 350 Nm. Baterie nabízí čistě elektrický dojezd až 110 km a nabíjet ji lze i rychlonabíječkou s výkonem 50 kW, případně klasicky AC 11 kW. Ani s tímto efektivním pohonem nepřijde o svou užitkovost, zvládá totiž zatížení až 770 kg a utáhne přívěs o hmotnosti až 1 400 kg.
Ford bude svůj Transit Connect nabízet ve třech různých výbavách (čistě pracovní Trend, pohlednější Limited a vozy SUV inspirovaný Active), všechny se budou vyrábět v továrně v polské Poznani. Objednávky se přitom otevřou již letos na jaře a první auta k zákazníkům dorazí v létě.