Hlavní obsah

Nová dodávka od Fordu je nejen prostorná, ale přiváží i celou řadu šikovných vychytávek

Foto: Ford

Na nástupce dodávky Transit Connect jsme si museli počkat, ale stálo to za to, protože kromě spousty využitelného nákladového prostoru přiváží také řadu skvělých vychytávek, které určitě oceníte.

Článek

Se zpožděním roku a půl přichází na trh také užitková varianta oblíbeného Connectu. Určitě vás to nepřekvapí, ale stejně jako u Tournea Connect posloužil jako základ Caddy od Volkswagenu, obě automobilky jsou totiž domluvené na široké spolupráci. U Fordu si ale dali záležet, aby svůj model odlišili, takže v něm najdete prvky, na které si zákazníci VW musí nechat zajít chuť.

Ale začněme u toho nejdůležitějšího – u mír a vah. Ford bude nabízet Transit Connect ve dvou velikostech, přičemž verze se standardním rozvorem (označená L1) pojme až 3,1 m3 a verze s prodlouženým rozvorem (L2) dokonce až 3,7 m3. Maximální zatížení má přitom být až 820 kg a na kouli utáhnete až 1 500 kg (podle varianty a konfigurace).

Foto: Ford

Transit Connect bez problémů odveze dvě palety.

Další dvě možnosti výběru nabízí uspořádání kabiny, buď můžete mít dvoumístný Van nebo pětimístné Kombi. Kombi má přitom revoluční koncepci flexibilních sedadel, která můžete snadno sklopit, a rozšířit tak nákladový prostor až na 2,5 m3 (L1), resp. 3,1 m3 (L2). Skvělou vychytávkou je sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, jež může sloužit jako pracovní a odkládací plocha.

Foto: Ford

Flexibilní zadní sedadla verze Kombi umožňují volit mezi převozem osob a nákladu.

Všichni jsme Transit

Jméno ikonického modelu se pro Ford stalo označením celé rodiny dodávek. Jak se v tom vyznat? Začíná se od nejmenšího Courieru, pokračuje se přes Connect ke Customu, což je přímý pokračovatel toho opravdového Transitu, a končí se až u velkého Transitu. Všechny modely jsou vysoce variabilní a existují k nim i „civilní“ verze označené Tourneo místo Transit.

Foto: Ford Transit

Největší modely rodiny Transit: Custom a Transit.

V kabině se nezapomnělo ani na komfort. K dispozici tak máte 10palcový přístrojový panel doplňující 10palcový dotykový infotainment s širokými možnostmi mobilní konektivity (bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay plus indukční nabíjení) a online funkcionality (včetně propojení na aplikaci Ford Pro). USB-C porty nabízejí výkon až 45 W, takže není problém jimi dobíjet tablety nebo notebooky (do zásuvky v nákladovém prostoru pak můžete připojit příruční nářadí). Na přání si také můžete hovět v sedačkách s certifikací AGR, aby vás ani po celodenní dřině za volantem nebolela záda.

Foto: Ford

V kabině najdete pohodlí skoro jako v osobáku.

Chybět nesmí ani balík bezpečnostních asistentů usnadňujících řízení, včetně systému nouzového brzdění zabraňujícího srážce s auty před vámi a zadní kamery se systémem varování před projíždějícími vozy, abyste do ničeho nenarazili ani při couvání. Transit Connect umí pomoci také s couváním s přívěsem, sofistikovaný asistent využívá senzory a zadní kameru, aby řidiče patřičně nasměroval, tomu pak stačí navádět přívěs pomocí ovládacího kolečka a digitálního displeje namísto volantu.

Foto: Ford

Sklápěcí opěradlo sedadla spolujezdce vytváří pracovní prostor. Šikovné!

Nabídka motorizací zahrnuje dvoulitrový turbodiesel EcoBlue ve variantách s výkonem 102 koní s manuální převodovkou a pohonem předních kol, silnější 122koňová je vždy spojená s pohonem všech čtyř kol a na výběr je šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat.

Ford se ale víc chlubí zcela novým plug-in hybridním pohonem, který už dobře znáte ze Superbu/KodiaquPassatu/Tiguanu. Základem je přeplňovaná patnáctistovka spojená s elektromotorem s kombinovaným výkonem 150 koní a točivým momentem 350 Nm. Baterie nabízí čistě elektrický dojezd až 110 km a nabíjet ji lze i rychlonabíječkou s výkonem 50 kW, případně klasicky AC 11 kW. Ani s tímto efektivním pohonem nepřijde o svou užitkovost, zvládá totiž zatížení až 770 kg a utáhne přívěs o hmotnosti až 1 400 kg.

Ford bude svůj Transit Connect nabízet ve třech různých výbavách (čistě pracovní Trend, pohlednější Limited a vozy SUV inspirovaný Active), všechny se budou vyrábět v továrně v polské Poznani. Objednávky se přitom otevřou již letos na jaře a první auta k zákazníkům dorazí v létě.

Související témata:
Ford Transit Connect
Načítám