Hlavní obsah

Nová Dacie Duster: Vyjede na moderní platformě a s inovativním hybridem, ale co čtyřkolka a nafta?

Foto: Kolesa.ru

Nová Dacia Duster se blíží! Už v příštím roce se představí nejnovější třetí generace lidového SUV a oficiální i zákulisní informace začínají vytvářet první představu o očekávané novince. Přijede na svět s modernější platformou CMF-B, bude vybavena inovativním hybridem a zachová si i tradiční pohon všech kol.

Článek

Populární Dacia Duster, kdysi přibližující stále oblíbenější trend módních SUV i nižším příjmovým skupinám zákazníků, se už brzy představí kompletně v novém. Už v příštím roce se světu ukáže zcela nová generace a ze zákulisních i oficiálních informací si vytváříme první představu o tom, jak bude vypadat a co bude nabízet. Novinka naváže na úspěšný odcházející Duster a přijede s modernější technikou, a to včetně inovativního hybridu od mateřského Renaultu.

A nejdůležitější otázkou je, zda si zachová pohon všech kol. Už první generace Dusteru je oblíbená pro terénní schopnosti větších offroadů v praktičtějším městském crossoverovém balení. Dnešní druhá generace pokračuje ve vyjetých kolejích, ale protože se značka připravuje skoncovat se zastaralou platformou B0, v návaznosti na předcházející novinky vyjede nejmodernější Duster na modulární architektuře Renault CMF-B. Už nyní ji má nejnovější Sandero i sedmimístný Jogger.

Foto: Kolesa.ru

Nová Dacia Duster se inspiruje futuristickým konceptem Bigster a bude také výchozím modelem pro stejnojmenné produkční sedmimístné SUV.

Nový Duster bude pokračovat v tradici a bude jednou z nejlevnějších nových čtyřkolek na evropském trhu. Zatím žádný z produkčních modelů Dacie ani Renaultu se základem na CMF-B nemá pohon všech kol, jenže produktový šéf Julien Ferry už v minulosti řekl, že i nejnovější Duster bude vybaven volitelným pohonem pouze dvou, nebo všech čtyř kol. Budoucí Duster si současně zachová typickou „krátkou“ jedničku manuálu suplující redukci pro zdolávání terénních nástrah v nejnižších rychlostech.

Rumunská značka už má představu také o motorech, kterou možná opustí dodnes prodávaný diesel. Jeho osud je nejistý, ale všechna dosavadní auta na platformě CMF-B jsou vybavena pouze benzinovými motory. To nám zatím naznačuje, že se automobilka se vznětovou jednotkou navždy rozloučí. Základem palety motorů by měl být benzinový tříválec 1.2 TCe s 48voltovým mild-hybridem a úspornou variantou spalující LPG. V nabídce bude manuální i automatická převodovka, přičemž podle nejnovějších spekulací bude čtyřkolka dostupná pouze s automatem.

Foto: Dacia

Koncept Dacia Bigster se představil v roce 2021. Sériová verze bude největším modelem značky a bude konkurovat české Škodě Kodiaq.

Nejvýznamnější technologickou novinkou třetího Dusteru bude plně hybridní pohon E-Tech. Momentálně je tajemstvím, jestli se inženýři automobilky rozhodli pro starší variantu s atmosférickou šestnáctistovkou, nám známou z hybridního Renaultu Clio, nebo vsadí na novější evoluci s větším spalovacím motorem 1.8 SCe. Hybridní Duster bude ideální volbou pro řidiče pohybující se zejména ve městě, protože s chytrým managementem akumulátoru si žije svým životem, je úsporný a nevyžaduje nabíjení z externího zdroje.

Nová Dacia Duster se připravuje na světovou premiéru v roce 2024 a už v tuto chvíli prochází intenzivním testováním. Novinka bude dospělejším pokračovatelem úspěšného crossoveru a bude disponovat prostornějším a kvalitnějším interiérem. Připravovaná třetí generace Dusteru je navíc výchozím modelem při vývoji ještě většího SUV jménem Bigster. Ten se představí v roce 2025, bude novým vrcholem modelové řady značky a bude mít až sedmimístnou koncepci interiéru. Největší Dacia bude konkurentem českého Kodiaqu.

Související témata:
Načítám