Článek
Třetí pokračovatel Dacie Duster se světu představil na podzim loňského roku. Novinka mile překvapila po stránce designu i technologií – stále zůstává robustním SUV, avšak s výrazně modernějším vzhledem a rovněž kvalitnější kabinou, které nechybí plejáda užitečných novodobých vychytávek. Bylo jisté, že proti předchůdci novinka podraží, otázkou zůstávalo o kolik. Odpověď dostáváme nyní s odhalením prvních cen.
Rumunské zastoupení totiž odhalilo ceny pro tamní zákazníky. Ty se sice proti českému ceníku, jehož zveřejnění očekáváme v horizontu několika příštích týdnů, můžou lišit, ale nejspíš nikterak dramaticky.
Jen připomeňme, že aktuální ceník dosluhujícího Dusteru startuje na částce 410 500 Kč za úvodní výbavu Expression a 90koňový litrový tříválec. V nabídce je nadále turbodiesel s výkonem 115 koňských sil, jenž přijde na minimálně 467 500 Kč. Tentýž motor umí ve vyšší výbavě Journey také pohon všech kol a stojí od 566 000 Kč. A nejdražší Duster? Ten má benzinový čtyřválec, čtyřkolku a pestrou výbavou Extreme. I takové auto se vejde pod hranici 600 tisíc korun, stojí 595 600 Kč.
Ceny nové Dacie Duster (2024)
Pohled do rumunského ceníku ukazuje, že třetí generace začíná na v přepočtu 463 000 Kč za litrový zážehový tříválec na LPG. To je alternativa, která u dostupné značky dává smysl, vždyť jen loni mělo tento druh pohonu 34 % všech nových dacií. Naopak výrobce upustil od turbodieselu, LPG v nabídce doplňuje nový 1,2litrový tříválec a dále 140koňový hybrid.
Ten je posazený na absolutním vrcholu nabídky, 1,6litrový benzinový čtyřválec doplňují dva elektromotory a elektrifikovaná automatická převodovka. Systémový výkon má hodnotu 140 koní a přislíbena je až čtyřicetiprocentní úspora paliva. Takové auto v nejvyšším výbavovém stupni vychází na v přepočtu 656 000 Kč.
Ceny odhalené pro domácí zákazníky tedy naznačují, že Duster mezigeneračně podraží, vzhledem k rostoucím cenám konkurentů by ale pořád mělo jít o jedno z nejdostupnějších SUV na trhu. To sice přišlo o nafťák, paleta motorů však nadále zůstává velmi pestrá a hlavně je součástí i pohon všech kol, který u vozu takového střihu pořád dává smysl. Duster je sice modernější, ale stále počítá s nasazením v náročnějších podmínkách. Nezbývá než počkat, až si jej poprvé vyzkoušíme!