Článek
Zatím nejnovější generace populárních prémiovek BMW X5 a BMW X6 se nacházejí v polovině životných cyklů a mnichovská značka je nově vylepšuje uvedením zásadních modernizací. Obě velká SUV se v dnešních dnech představují se svěžejším exteriérovým designem, modernější architekturou interiérů s infotainmentem iDrive 8, vylepšenými technologiemi a výbavou i novými elektrifikovanými motorizacemi. Celková modernizace oblíbených bavoráků tak je docela rozsáhlá.
Už na první pohled je jasně vidět, že návrháři BMW vsadili na čistější a elegantnější křivky. Tradičnější „X-pětka“ i módní „X-šestka“ si zachovávají svou charakteristickou tvář a nově zaujmou štíhlejšími LED světlomety s šípovitým denním svícením nebo nově navrženým tvarem ikonických ledvinek, pro X5 vůbec poprvé s LED osvětlením BMW Iconic Glow. To se v minulosti představilo spolu s nejnovější X-šestkou, která nově oslovuje zákazníky ještě sportovnějším stylingem. BMW přitom odhaluje, že nové přední světlomety obou modelů jsou nově o 35 milimetrů nižší.

Nová BMW X5 a X6 se představují s modernější uhlazenou tváří. Zatímco X5 je hlavně elegantní, dynamičtější styling X6 odhaluje sportovnější DNA
U stylovější X-šestky BMW láká na mohutnou záď s opticky nízkými LED světly zasahujícími až do výklopné zadní stěny a doplňuje, že jejich světelný podpis tvoří známý tvar písmene L pro koncová i brzdová světla. Modernější styling novější X-pětky zvýrazňují i nová LED zadní světla s motivem písmene X. Pro vlajkové modely M60i xDrive si pak návrháři automobilky připravili individuální odlišení výraznějšími designovými prvky, jako třeba dvojitými lamelami a logem M na masce ve tvaru ledvinek, kterými chtějí ukázat výjimečnost vrcholných osmiválcových vozů.
BMW současně rozšířilo nabídku laků pro obě SUV o nové odstíny Blue Ridge Mountain, Skyscraper Grey a Frozen Pure Grey pro standardní vozy nebo Marina Bay Blue a Isle of Man Green pro vrcholné motorizace M60i xDrive. A zatímco se zvenku oba modely decentně odlišují, zevnitř zakládají na stejné nejmodernější interiérové architektuře mnichovské značky. A všimnout si můžeme i nového menšího voliče automatické převodovky.

Tradičnější BMW X5 bude mít v Česku trochu rozsáhlejší nabídku motorizací. Navíc nabídne novou plug-in hybridní variantu xDrive50e
Zásadní novinkou je využití již známého velkého prohnutého displeje iDrive 8, spojujícího 12,3palcovou obrazovku digitálního přístrojového štítu s 14,9palcovou dotykovou obrazovkou multimediálního systému. X-pětka i X-šestka tak upouští od intuitivního klasického ovládání klimatizace a nově si ji přizpůsobíte pouze doteky na displej. O příjemnější atmosféru v kabině se při krátkých i dlouhých cestách spolu s kvalitním audiem bude starat také ambientní osvětlení s patnácti volitelnými barvami.
Elektrifikace je standardem a stále je v nabídce také nafta
V Česku se nové BMW X5 bude prodávat se širokou paletou elektrifikovaných a benzinových motorizací. Standardem obou modelů (včetně X6) je 48voltový mild-hybrid a jedinou výjimkou je šestiválcový plug-in hybrid xDrive50e pro praktičtější X-pětku. Ten nahrazuje dřívější variantu xDrive45e a s benzinovým šestiválcem i silným elektromotorem disponuje kombinovaným výkonem 490 koní (360 kW) a maximálním dojezdem čistě na elektřinu přibližně 100 kilometrů.

Architektura interiérů obou modelů je nově vylepšená nejnovějším infotainmentem iDrive 8, který poslal ovládací tlačítka klimatizace do učebnic automobilového dějepisu
Decentněji elektrifikované mild-hybridní zážehové jednotky pro BMW X5 zastupují základní třílitrový šestiválec xDrive40i s 380 koňmi (280 kW) a vrcholný 4,4litrový osmiválec M60i xDrive s 530 koňmi (390 kW). Jediným prodávaným naftovým motorem bude mild-hybridní třílitrový šestiválec o 286 koních (210 kW). Na letošní léto pak automobilka plánuje uvedení také silnějšího nového naftového šestiválce xDrive40d.
Překvapivě menší nabídku motorizací si automobilka připravila pro stylovější X-šestku, která nedisponuje novým plug-in hybridem. Do Česka míří pouze se základním benzinovým šestiválcem xDrive40i, vrcholným benzinovým osmiválcem M60i xDrive a naftovým šestiválcem xDrive30d. Jak už modelová označení napovídají, všechny varianty modelů X5 a X6 budou vybaveny osmistupňovým automatem a pohonem všech kol xDrive s upřednostňováním zadních kol.

Novinkou interiérů je i nový výrazně menší volič převodovky. Všechny motorizace jsou přitom vybaveny osmistupňovým automatem od ZF
A nejmodernější technologie najdeme také pod kapotami. Nový vylepšený zážehový řadový šestiválec xDrive40i vyvine vyšší výkon s nižšími emisemi a šestiválcový turbodiesel zaujme novým vstřikováním common-rail se vstřikovači s elektromagnetickými ventily, zajišťujícími 12 vstřiků za jeden cyklus s maximálním tlakem 2 500 bar. Benzinový osmiválec má zesílený klikový hřídel, vylepšeníé přeplňování, nové olejové čerpadlo nebo lehčí olejovou vanu. Nový plug-in hybrid pak nabízí vyšší výkon, o 100 newtonmetrů vyšší točivý moment a delší dojezd.
Nová BMW X5 a X6 s oficiálním odhalením rovnou vstupují i na český trh. Obě novinky se začnou prodávat v dubnu a již mají i českou cenu. Nové BMW X5 se u nás prodává se základní cenou od 2 017 600 Kč, stylovější BMW X6 pak začíná na 2 142 400 Kč. Oba modely se i nadále vyrábějí v americké továrně ve Spartanburgu.