Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Alfa Romeo už nějaký čas patří pod křídla koncernu Stellantis, na jejím modelovém portfoliu se to ale na rozdíl od ostatních značek podepsalo zatím minimálně. Mění se to až s novým Milanem, který je vlastně náhradou za malé městské MiTo. Technický základ sice sdílí s Fiatem 600 nebo Jeepem Avenger, do vínku ale dostává i technologie Alfy…
Nebude se horká novinka tlouct se sourozeneckým Tonale? Kdepak. To má totiž na délku přes 4,5 metru, zatímco Milano 4 170 mm. Přesto nebude sloužit jen jako dámská nákupní taška, vždyť kufr pojme 400 litrů, dokonce o 20 litrů více než VW Golf.
A nešetřilo se ani na výbavě. Nejvyšší provedení mohou mít Matrix-LED světlomety, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, parkovací kameru či hlasového asistenta s umělou inteligencí. Také Milano lze ovládat prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu.
Designéři se při stavbě hodně vyřádili a novinka jen krátce po své premiéře vzbudila vlnu vášní. Zatímco silueta s originálně seseklou zádí či krásně zpracovaný interiér dostávají od diskutujících na internetu obrovskou pochvalu, čumák crossoveru je dost kontroverzní. Zatímco někteří chválí svébytnost, jiným přijde přeplácaný a neelegantní. Výplň v tradičním trojúhelníku uprostřed tvoří emblém značky, případně historický nápis Alfa Romeo. A ano, vidíte správně, registrační značka se přesouvá doprostřed.
Milano sice láká hlavně na elektrické verze, pořád ale nabídne spalovací motor. Pod označením Ibrida se ukrývá mild-hybridní dvanáctistovka přeplňovaná turbem a doplněná 48voltovým systémem. Pohonu s výkonem 136 koní pomáhá elektromotor zabudovaný v šestistupňové samočinné převodovce. Variantu s pohonem předních kol by výhledově měla doplnit čtyřkolka, žádný další spalovák se však v nabídce neobjeví.
Elektrická varianta má baterii s kapacitou 54 kWh, slibuje dojezd 403 kilometrů a špičku nabíjecí křivky na hodnotě 100 kW. Základ představuje jeden 156koňový elektromotor na přední nápravě. A silnější verze? Ta si prý ráda zasportuje! Nejenže má 240 koní, ale dostává také tužší snížený podvozek, silnější brzdovou soustavu, specificky naladěné řízení, a dokonce samosvor! Specialitkou jsou pak nebývale velká dvacetipalcová kola.
Prodeje Alfy Romeo Milano odstartují v létě letošního roku. České zastoupení zatím ceny pro našince neprozradilo, ale v zahraničí se hovoří o základní sumě za dvanáctistovku pod hranicí 30 000 eur, tedy zhruba tři čtvrtě milionu korun.