Hlavní obsah

Nová a velmi oranžová edice kapesní rakety od Abarthu přináší další vylepšení a zjednodušení výbav

Foto: Abarth

Sportovní verze oblíbené „pětistovky“ je tu s námi už přes 14 let, a tak přišlo opět pár vylepšení. Verze se teď dělí na cestovní a sportovní verzi, výbavy potom na „technologickou“ a komfortní

Fiat 500 se stále těší velké oblibě a to platí i pro model ze sportovní divize Abarth. Možná je to z pohodlnosti, možná je to z opatrnosti, ale automobilka sportovní verzi svého nejoblíbenějšího modelu od uvedení pozměnila jen velmi decentně a pravda, tu a tam se ale objeví nějaká ta speciální edice. Tohle je jedna z nich.

Článek

Fiat 500 je tu s námi už pěknou řádku let. Jeden by tomu skoro odmítal uvěřit, ale model se představil už v roce 2007, načež sportovní verze Abarth s přeplňovanou čtrnáctistovkou přišla přibližně rok poté. Aby nejlukrativnější model Fiatu udržel svou popularitu, představuje novou edici jménem Orange Racing 255.

Foto: Abarth

Možnost objednání edice Orange Racing 255 a úpravy v nabídce se týkají také otevřených verzí, tedy Abarthu 595 C a 695 C

Tato nostalgická a velmi, velmi oranžová edice vzdává hold závodním vozům značky Fiat z minulosti, zejména těm, které kdysi soutěžily v rally – tady se jistě každému znalci vybaví typ 131 z konce sedmdesátých a začátku osmdesátých let. A je tomu opravdu tak, v tomto konkrétním případě jde o nostalgickou vzpomínku na verzi 131 Racing Volumetrico Abarth.

Pro získání sytě oranžového historického zbarvení však není třeba si připlácet za edici Racing. Lidé z Abarthu si totiž řekli, že nově vzniklá barva Orange Racing vlastně funguje překvapivě dobře, a tak ji od nynějška můžeme najít i ve vzorníku všech ostatních Abarthů. Kromě toho došlo na zjednodušení celkové nabídky vozů Abarth.

V praxi to pak znamená, že můžeme volit mezi dvěma druhy „duše“ nových Fiátků se škorpionem ve znaku, jak uvádí výrobce – Turismo a Competizione neboli cestovní a závodní verze. Je tu tedy částečná inspirace ostatními výrobci, kteří rovněž nabízejí takzvaně „cestovní“ verze svých sportovních vozů jako třeba Porsche.

Foto: Abarth

Cestovní verze Turismo bude hrát více na tu komfortní notu, Competizione (na obrázku) je spíš pro závodníky. U obou verzí pak lze vybrat výbavu Tech, která nabízí navigaci a automatickou klimu, nebo Comfort se špičkovým audiem a xenony

Popravdě těžko říct, která z nich je lepší. Není překvapením, že verze Turismo hraje více na tu komfortní notu, a tak můžeme v její výbavě najít třeba sedadla čalouněná černou kůží, dalším poznávacím znakem jsou kromě označení modelu na karoserii také leštěná 17palcová kola s pěti rozdvojenými paprsky.

Naproti tomu verzi Competizione bezpečně rozpoznáme podle sportovních karbonových sedadel Sabelt připravených pro využití na okruhu a rovněž 17palcových kol, avšak tentokrát s osmi rozdvojenými paprsky a klasickým nástřikem v tmavě šedé barvě. Pro fajnšmekry však bude hrát roli zejména fakt, že verze Competizione má na přední nápravě samosvorný diferenciál, což zlepšuje trakci zejména na výjezdech ze zatáček.

Foto: Abarth

Variantu Turismo nejspíš budou volit zájemci o otevřený Abarth 595 C a 695 C (na obrázku). Počítá se s tím, že karbonová sedadla Sabelt obšitá Alcantarou (součást paketu Competizione, v galerii) se budou vyjímat zejména v uzavřené verzi

Další rozcestí, nad kterým si možná při brouzdání konfigurátorem budou zájemci lámat hlavu, je vybavení kabiny. Opět tu jsou totiž dvě varianty, konkrétně Tech a Comfort. Zaškrtnutí první jmenované bude mít za následek vybavení automatickou klimatizací a navigací se 7palcovým dotykovým displejem. Na druhé straně varianta Comfort vybaví váš Abarth audiosystémem od renomované firmy Beats a xenonovými předními svítilnami. Nabízí se, zda není Tech spíše komfortní a Comfort spíše technický, ale to si musíme stěžovat u výrobce.

Všechno výše zmíněné vybavení se přirozeně týká všech verzí Fiatu 500 ve verzi Abarth, tedy modelu 595 i 695 a totéž platí jak pro otevřenou verzi Cabrio, tak pro klasický hatchback. V případě silnější verze 695 však je možné si ještě připlatit za sportovní výfuk Record Monza Sovrapposto nebo výkonnější brzdy od vyhlášené firmy Brembo.

Na závěr připomeňme, že Abarth 595 a Abarth 695 pohání kompaktní, ale rozzuřený a překvapivě robustní přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 litru, který v atmosférické verzi najdeme v této splašené krabici Ten v modelu 595 dává výkon 165 koní a v modelu 695 dokonce 180 koní díky výkonnějšímu turbodmychadlu Garrett.

Nejde sice o závratné výkony, avšak v kombinaci s hmotností jen 1 045 kg a krátkým rozvorem znamená spoustu zábavy, což je ostatně důvod, proč se i po letech pořád těší velké oblibě. Dle oficiálního ceníku sportovní verze „pětistovky“ začíná na částce 532 tisíc korun, ty vrcholné verze se však mohou atakovat až 800 tisíc korun.

Načítám