Hlavní obsah

Nissan X-Trail oficiálně: Tři řady sedadel, volitelná čtyřkolka a nevšední hybridní pohon

Foto: Nissan

Nový X-Trail si ještě musí počkat na české ceny, nabízí však zajímavý hybridní pohon, kde se spalovací motor nestará přímo o pohon vozidla. Pro staromilce je tu však i klasický mild-hybrid, kde elektřina pouze asistuje

Poté, co Nissan v zámoří představil model Rogue, přišel čas i na jeho evropské dvojče – X-Trail. Na rozdíl od americké verze však bude k mání výhradně s hybridními motorizacemi, benzinový motor přitom za žádných okolností nepohání přímo kola, slouží pouze jako generátor. Máme se na co těšit?

Článek

Že máte pocit déjà vu? My taky. Japonská verze Nissanu X-Trailu se totiž představila poměrně nedávno a kupodivu by se měla v lecčem podobat té naší, která bude brázdit silnice starého kontinentu. Největším tahákem patrně budou tři řady sedadel, volitelný pohon všech kol a nevšední hybridní pohon.

Interiér

Interiér už vlastně známe. Vpředu má hlavní slovo displej infotainmentu o úhlopříčce 12,3 palce, stejným rozměrem se kupodivu chlubí i digitální přístrojový panel, který na řidiče prosvítá skrz tříramenný volant – nechybí však ani průhledový displej promítaný přímo do zorného pole řidiče.

Prostor

Středně velké SUV si člověk zpravidla kupuje kvůli prostoru na palubě – lidé od Nissanu to dobře vědí, a tak při navrhování interiéru používali hlavu. Druhá řada sedadel je rozdělena v poměru 60:40, kromě samotného sklopení se pak mírně vysune směrem kupředu pro lepší přístup do třetí řady.

Pohodlné nastupování by byla jedna věc, ale koho do třetí řady posadíme? I tady u Nissanu přemýšleli a automobilka se chlubí tím, že i v poslední řadě se pohodlně usadí pasažéři o výšce 160 centimetrů – což je na „nouzová“ sedadla vlastně docela slušné.

Zvenku

Designově nový X-Trail přejal designový jazyk všech současných Nissanů, přesto jej díky určitým řešením bezpečně rozeznáme jak od konkurence, tak i od svých soukmenovců – vděčí za to zejména hranaté přední masce a předním svítilnám horizontálně rozděleným do dvou segmentů. Zbytek karoserie je spíš evolucí předchůdce než revolucí.

Zajímají nás také rozměry – tady nedošlo k nijak extrémním změnám. Nový X-Trail je širší o 20 mm (1 840 mm), vyšší o 15 mm (1 730 mm), z hlediska délky je pak nová generace dokonce o chlup, přesněji o 10 mm, kratší (4 681 mm). Rozvor kupodivu zůstal zachován s hodnotou 2 705 mm.

Motorizace

Foto: Nissan

1,5l přeplňovaný tříválec o výkonu 160 koní a 300 Nm slouží primárně jako generátor. O pohon kol se stará pouze v mild-hybridní verzi ve spolupráci s převodovkou CVT

Nový X-Trail se bude do značné míry chovat jako elektromobil, základní motorizace s jedním elektromotorem o výkonu 201 koní tedy bude dodávat svých 330 Nm zátahu od prakticky nulových otáček, díky čemuž zrychlí z klidu na stovku za slušných 8 sekund, maximální rychlost je 170 km/h. Benzinový přeplňovaný tříválec tu funguje jako generátor.

Jasně, nechybí ani čtyřkolka. V takovém případě je na každé nápravě jeden elektromotor, jejich kombinovaný výkon je potom 210 koní – zrychlení z klidu na stovku je o něco lepší, 7 sekund v případě pětimístné verze, 7,2 s v případě nepatrně těžší sedmimístné varianty. Maximální rychlost činí 180 km/h.

Pro staromilce tu přeci jen zůstává ještě jedna varianta. S naftou se sice musíme rozloučit, ovšem je tu pořád mild-hybridní verze, kde spalovací motor posílá svých 161 koní a 300 Nm přímo na kola, konkrétně ta přední, neboť je spárován s „bezestupňovou“ převodovkou CVT.

Elektromotor tu sekunduje ve chvílích, kdy je ten spalovací nejvíce vytížen, jmenovitě při rozjezdu nebo při prudkém zrychlování. Tato motorizace se kupodivu chlubí nejvyšší maximální rychlostí 200 km/h, v otázce zrychlení však mírně zaostává s hodnotou 9,6 s.

Ceny

České zastoupení (prozatím) neuvádí ceny, pro orientaci však můžeme nahlédnout přes rameno našim západním sousedům. V Německu základní verze Visia začíná na částce 35 500 eur (cca 852 tisíc korun), výbava Acenta je od 39 400 eur (cca 950 tisíc korun), N-Connecta je od 42 790 eur (cca 1 milion korun) a vrcholné výbavy Tekna a Tekna+ jsou od 47 730, resp. 50 730 eur (cca 1,14 resp. 1,2 milionu korun).

Načítám