Článek
Automobilka Bugatti přistupuje k automobilům jako málokdo. Francouzský výrobce staví jedny z nejrychlejších a nejexkluzivnějších sportovních vozů na světě a jeho filozofie je postavena na pedantské posedlosti dokonalostí – takové, že dokonce zaměstnává profesionálního metrologa, který dohlíží na kvalitu výroby.
Asi jsme všichni slyšeli o povolání, kterému se říká kontrolor kvality. A snad někdo z nás i takového zná osobně, ale tohle je úplně jiný level. Grégoire Haller-Meyer, muž odpovědný za měření a analýzu všech komponentů, se musí postarat o to, že všechny panely jsou do exkluzivního a nesmírně drahého celku zakomponovány bezchybně.
„Když je mezera mezi dvěma komponenty byť jen o jeden milimetr větší, než je záhodno, je na mně zjistit důvod této anomálie a najít řešení,“ říká o své profesi Haller-Meyer. „Je to velmi důležité, neboť i takto nepatrné odchylky mohou vést k nepříjemným zvukům v rychlostech, kterých naše sportovní auta dosahují.“
Tento odborník používá pokročilé trojrozměrné skenery s přesností 0,0005 mm. Nejprve za pomoci svého vybavení odhalí komponent, který z celku nějakým způsobem vybočuje. Následně musí vypátrat příčinu, proč daný díl perfektně nelícuje. Ta se potom řeší s inženýry a řemeslníky Bugatti a zjedná se oprava dílu, případně zhotovení zcela nového.
„Měření jednotlivých komponentů a dozor nad tím, zda jsou v rámci naší přísné tolerance, je pouze část mého poslání,“ dodává Haller-Meyer. „Mám za úkol mimo jiné sběr a analýzu dat, což umožňuje kvalitu výroby našich hyperaut průběžně zlepšovat a vyhnout se nedostatkům v budoucnu.“
A které že modely podléhají takovéto pedantské posedlosti po dokonalém výsledku? Odpověď je velmi prostá – všechny. Lidé v Molsheimu totiž prodávají tradici, exkluzivitu, luxus a v neposlední řadě také rychlost. Jejich zákazníci jsou velmi nároční a nic jiného než dokonalost za své peníze neočekávají.
To znamená vše od základního typu Chiron se všemi jeho deriváty až po modely z limitovaných edic, jako je Centodieci, případně jednokusové speciality typu La Voiture Noire nebo Chiron Profilée. U každého z nich se dohlíží na to, aby byl vůz se znakem Bugatti na kapotě dokonalý. A je jedno, zda stojí 70, nebo 235 milionů korun.