Hlavní obsah

Nejznámější hybrid Toyoty prošel modernizací. Přiváží technologické inovace, které stále známe spíš z domácnosti. Ale i parádní slevu

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Těžko hledat auto, které mezigeneračně udělalo tak obrovský skok po stránce designu i techniky jako poslední Toyota Prius. Přesto ji japonští inženýři v rámci modelové péče dále vylepšili.

Článek

Značku Toyota dnes vnímáme jako synonymum hybridního pohonu. A právě první generace Priusu toto úspěšné tažení započala. Nejprve v roce 1997 v Japonsku, o tři roky později pak v Evropě. Prius měl být primárně hospodárný, to ostatní (hlavně vzhled a dynamika) zůstávalo dlouho na vedlejší koleji. Až do příjezdu současné generace.

Ta se totiž změnila od podlahy. Prius teď se svěžím a dravým designem nejenže vypadá k světu, ale se systémovým výkonem 223 koní a stovkou za 6,8 sekundy už ani dynamika nemůže být terčem nejapných žertíků. Na evropských trzích se prodává výhradně jako plug-in hybrid s kombinovaným elektrickým dojezdem až 86 kilometrů.

Současná pátá generace se představila před dvěma lety, na plnohodnotný facelift je tedy ještě čas. Toyota se však rozhodla obohatit auto o drobné inovace v rámci modelové péče.

Startujeme dlouhodobý test Toyoty Prius PHEV.Video: Garáž.cz

Tou první je „systém sledování vymezené oblasti s cloudovou navigací“. Že moc nevíte, co si pod tím představit? Auto online analyzuje dopravní podmínky a máte-li zadaný cíl v navigaci, může energii v baterce pošetřit na vhodnou příležitost. Třeba když projíždíte nebo finišujete cestu v nízkoemisní zóně, kam je povolen vjezd pouze na elektrický pohon. Taková místa jsou v evropských metropolích stále rozšířenější.

Další šikovnou novinkou je bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, která doposud chyběla. Toyota ji nyní nabízí coby standard ve všech výbavových stupních.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina Priusu kombinuje moderní obrazovky s tradičními tlačítky.

A Prius na českém trhu rovnou nabízí se sympatickou slevou 196 000 Kč pro všechny varianty. Základní výbava Comfort tak startuje na 929 tisících, vyšší verze Prestige a Executive stojí 978 000 Kč, respektive 1 094 000 Kč.

Už standardní výbava je přitom víc než slušná. Priusu nechybí sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, přední projektorové Bi-LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, bezklíčové odemykání a startování či dvanáctipalcová obrazovka multimédií s navigací. Vyšší Prestige obouvá devatenáctky a má vyhřívaný volant či digitální zpětné zrcátko. Nejvyšší Executive přihazuje ventilovaná přední sedadla nebo panoramatickou střechu. Tu lze navíc za příplatek nahradit střechou solární, která během slunného dne obstará skoro 9 kilometrů elektrického dojezdu!

Prius je (nejen) v hierarchii Toyoty bez přehánění ikonou. Od roku 1997 se jej po celém světě prodalo přes 5,3 milionu kusů, včetně 350 000 aut s plug-in hybridním pohonem. Lze předpokládat, že se současnou, dosud nejsofistikovanější generací, tato čísla dále porostou.

Načítám