Článek
Připomeňme, že Ioniq 5 N pohání dvojice elektromotorů, které poskytují kombinovaný výkon až 478 kW (650 koní). V tomto případě je sice řeč o krátkodobém výkonu při aktivovaném režimu N Grin Boost (maximálně po dobu deseti sekund), ale i systémových 448 kW (609 k), které pohonná soustava poskytuje standardně, představují pořádnou porci síly.
Z klidu na stovku tento crossover akceleruje za 3,4 sekundy a rozjede se až na 260 km/h.
Baterie má kapacitu 84 kWh a díky 800V architektuře Ioniq 5 N zvládá dobíjecí výkon až 240 kW.
Ve světle těchto čísel pak cena, za niž je tento výkonný elektromobil v Česku k mání, nevypadá špatně. Hyundai Ioniq 5 N totiž startuje na 1 799 990 Kč. Ano, je to samozřejmě dost peněz, ale taková podobně velká Škoda Enyaq RS s výrazně skromnějším maximálním výkonem 250 kW a schopností zrychlit z nuly na sto za 5,5 sekundy začíná na 1 644 900 Kč, v provedení Coupé pak na 1 704 900 Kč.
Hyundai Ioniq 5 má už ve standardní výbavě upravený adaptivní podvozek, výkonnější chlazení, elektronicky řízený diferenciál e-LSD, 21palcová kovaná kola, čtyřpístkové brzdové třmeny vpředu a brzdové kotouče o průměru 400 mm vpředu a 360 mm vzadu. Uvnitř najdeme sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a kůže.
Výbavový stupeň N Everyday za 1 839 990 Kč mění čalounění sportovních sedadel na kombinaci Alcantary a kůže, a navíc přidává jejich ventilaci.
Zákazníci mohou pak ještě sáhnout po dalších příplatkových prvcích, jakými jsou pastelové, metalické či matné laky nebo fixní panoramatické střešní okno.
Hyundai na vůz poskytuje tovární záruku na 5 let bez omezení kilometrů a osmiletou garanci na trakční akumulátor, jež je omezena 160 000 najetými kilometry.