Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Firma KTM si sice drží status největšího evropského motocyklového výrobce, ovšem ani pozice na výsluní neznamená, že se nad ní nestahují mračna. A jde už o déletrvající bouřku, kterou společnost zaměstnávající několik tisíc lidí řešila redukcí členů představenstva a propuštěním několika set pracovníků.
A tím to prý nekončí, protože má být v plánu další propouštění a zkraje příštího roku i přerušení výroby. KTM totiž bojuje s financováním a hrozí mu krach.
Zatímco vloni v prvním pololetí byla firma v plusu 97 milionů eur (před úroky a zdaněním), letos se za stejné období dostala do minusu, konkrétně do minus 195 milionů eur. A to je skok, když vloni máte na kontě 2,4 miliardy korun a letos hrajete na ztrátu skoro 5 miliard korun.
Do toho se firmě výrazně propadla hodnota akcií, což je ovšem logické vzhledem k finanční ztrátě. Vedení KTM nicméně firmu nechce položit (a už není kde brát potřebné stamiliony eur), proto zatáhlo za záchranou brzdu.

KTM čekají změny, které budou bolet.
KTM chce udělat takové změny, aby byla znovu zisková, což nebude hned a neobejde se to bez bolesti. Celková náprava může zabrat klidně dva roky, ve kterých bude společnost stále ztrátová, bude muset odepsat část majetku, propustit zaměstnance a také utlumit provoz.
Kromě toho se KTM bude zbavovat skladových mašin, a to i u prodejců, což zase může vést k dalším finančním ztrátám, ovšem koncoví klienti z toho ve finále mohou těžit. Jednoduše proto, že dealeři teoreticky pustí motorky za velmi nízké, ne-li podnákupní ceny.
Pokud se náprava nepovede, dost možná tahle značka zanikne nebo ji odkoupí konkurence, a to klidně i čínská. Ačkoli sám šéf KTM Stefan Pierer prohlásil, že značka KTM je jeho celoživotní dílo a že za ni bude bojovat. Tak doufejme, že úspěšně.