Článek
Elegance, šarm, sportovnost a útok na mladou klientelu – tak by šel popsat facelift vlajkového modelu 508 od Peugeotu. Omlazený design představuje plné začlenění motivu mřížky chladiče do nárazníku, nechybí ani nové logo značky umístěné uprostřed a v případě sportovního provedení PSE (Peugeot Sport Engineered) také trojice lvích drápů na konci kapoty. Podobný vzhled jsme už viděli u dříve představených modelů 308 a 408, modernizovaný elegán 508 následuje v jejich šlépějích.
Novým standardem pro celou modelovou řadu jsou zeštíhlené světlomety s technologií Matrix LED vyrobené z jednoho kusu, jejichž součástí jsou také světla pro denní svícení vytvářející trojrozměrný efekt.
Další designová vylepšení zahrnují přepracovaná litá kola a pětipaprskový střed kol, díky němuž se schovají upevňovací matice. Abychom nezapomněli, úprav se dočkaly rovněž znaky s novou typografií a šedým zbarvením.
Tím ovšem nekončíme, jelikož světelnou krásou se budete moci pokochat rovněž vzadu, opět na motivy lvích drápů. Zde umístěné diodové lampy mají navíc animované blikače. Ovšem kde je typické logo se lvem? Pryč, nahradil jej nápis Peugeot, prý kvůli optické šíři. Ale my dobře víme, že je to jen současný módní trend…
Důležité jsou též barvy, jichž bude celkem sedm, z toho tři zela nové. Konkrétně si 508 budete moci obléci do bílého, modrého, titanově šedého, šedého, šedostříbrného, červeného a černého hávu. Výbavové stupně pak budou pouze dva – Allure a GT (z nabídky tak zmizí GT Pack).
Nepřijdeme ovšem ani o vrcholné provedení Peugeot Sport Engineered, které je mimo vysokovýkonného hybridního pohonu specifické rovněž designem, nižší světlostí, lepšími brzdami, 20palcovými koly s pneu Michelin a optimalizováným proměnlivým tlumením.
Chytřejší a zdravější interiér
Ladným skokem šelmy se přesuneme do kabiny, kde hraje hlavní roli tolik milovaný i kritizovaný i-Cockpit, tedy speciálně navržené pracoviště řidiče se zploštělým věncem volantu a jeho menším průměrem, díky čemuž hledíte na nový 12palcový konfigurovatelný digitální přístrojový štít nad volantem, nikoli skrze něj jako u jiných vozů.
Směrem k řidiči je poté orientován vylepšený 10palcový dotykový displej multimédií, který se dočkal pokročilého rozhraní, online navigace TomTom a dalších vychytávek. Podobně jako v prvotním provedení nechybí ani zde praktická tlačítka vyvedená do podoby klavírových kláves, sloužící jako zkratky odkazující do jednotlivých menu infosystému.
Inovované softwarové rozhraní nyní umožňuje mít spárované dva telefony naráz, aktualizace se stahují bezdrátově, navigace má k dispozici nejnovější data o dopravě a k ovládání lze využít i základních hlasových povelů nebo konektivity s mobilní aplikací MyPeugeot umožňující vzdálený přístup.
Středová konzola hostí už dříve představený minimalistický ovladač automatické převodovky, který u spalovacích verzí doplňuje ještě tlačítko „M“ (manuální řazení), zatímco u plug-in hybridů je toto tlačítko označeno písmenem „B“ aktivující silnou rekuperaci. Opět jde o prvky, které znáte z ostatních modelů Peugeot.
Asistenční výbava obsahuje například adaptivní tempomat, rozšířené čtení značek, systém nočního vidění, vylepšenou parkovací kameru s vysokým rozlišením či techniku řízeného tlumení dle zvoleného režimu.
Radost na cestách vám budou dělat rovněž ergonomická sedadla se zdravotním certifikátem a možností elektrického ovládání a masáže. Nechybí ani výhřev, ventilace nebo různé druhy čalounění včetně koženého.
Náladu zlepší pokročilé ambientní osvětlení, o kvalitu dýchaného vzduchu se postará monitoring zvaný AQS, zatímco k tanci a poslechu zahraje prémiové francouzské audio Focal Electra propagované zejména u avantgardní značky DS Automobiles.
Jako tradičně se lze těšit i z objemných úložných prostor, velké loketní opěrky nebo z kufru s kapacitou 487/1 537 l (hatchback) či 530/1 780 l (kombi). Uvnitř zavazadelníku, jehož víko se otevírá elektricky, se též objevují háčky na tašky či praktické zádržné síťky.
Návrat čistokrevného benziňáku
Konečně se dostáváme k motorům, kde pro vás máme dobrou zprávu, neb se do evropské 508 vrací zážehový tříválec o výkonu 130 koní, jehož doplňuje stejně výkonná čtyřválcová nafta. Pro Afriku, Blízký východ i Asii je k dispozici ještě přeplňovaná šestnáctistovka produkující 218 koní, která se však v Evropě nabízet nebude.
Portfolio spalováků doplňují tři plug-in hybridy, přičemž nově se v menu objevuje základní 180koňový doplňující známější 225koňový, který byl k dispozici již před modernizací. Vrcholem vyhrazeným výhradně pro variantu PSE je pak 360koňová čtyřkolka vyladěná závodním oddělením Peugeot Sport.
Baterie všech plug-inů má hrubou kapacitu 12,4 kWh, přičemž v rámci palubního nabíjení je k dispozici jak pomalejší 3,7kW AC nabíječka, tak výkonnější varianta zvládající až 7,4 kW.
Na manuály zapomeňte, všechny motorizace spoléhají výhradně na osmirychlostní automatickou převodovku Aisin.
Nový Peugeot 508 se na trhu objeví v červnu 2023, tedy za necelé čtyř měsíce. Vyrábět se bude ve Francii ve městě Mylhúzy, kde najdete i úchvatné Národní muzeum plné skvostných veteránů. Základní ceny dosud nebyly zveřejněny, nicméně pod milion korun se nevešla ani verze před modernizací.