Hlavní obsah

Dacia si střílí z luxusních značek a zákazníkům rozdává dárky

Foto: Dacia

Důvod této „revoluce“ je daleko prozaičtější, než se na první pohled zdá

Dacia v Británii na trh uvedla limitovanou sérii zahřívacích lahví. To není vtip, ale svérázná odpověď na nový systém předplácení komfortních funkcí některých luxusních značek. Zahřívací lahve bude Dacia rozdávat zdarma hned v několika tamních dealerstvích.

Článek

Celá řada výrobců dodává ke svým vozům praktické příslušenství vlastní výroby. A kromě kempingového vybavení, špičkové audiosoustavy nebo závodních simulátorů nyní jeden z nich přišel s chytrou náhradou vyhřívaných sedadel – zákazníkům ve Velké Británii rozdá zahřívací lahve.

Rumunská automobilka vlastněná francouzským koncernem Renault Group touto cestou vtipně upozorňuje na možnost zaplacení položek výbavy na omezenou dobu fungující u některých značek. Tento model byl hodně diskutován u automobilky BMW, která zavedla vybrané prvky výbavy (jako třeba vyhřívání sedaček) jako položky s možností aktivování pouze na určité období (na 1 rok nebo na 3 roky, přičemž můžete využít „zkušební“ měsíc zdarma). Stále však existuje možnost jejich jednorázového příplatku s neomezeným užíváním.

Foto: Dacia

Zahřívací lahev Dacia představila jako protilék na zpoplatnění komfortních funkcí luxusními značkami. Budou se v Londýně stát před dealerstvími Dacie fronty?

Rumunská značka je známá pro svoji filozofii „hodně muziky za málo peněz“, a dokonce poukazuje na fakt, že vrcholné verze typů Sandero Stepway, Jogger a Duster mají vyhřívání předních sedadel bez dalších přirážek.

Tyto „zachránce vyhřívaných sedadel“, jak jim říká britské zastoupení Dacie, dostane zákazník 1. a 2. února v dealerstvích Brent Cross v Londýně, Trinity Way v Manchesteru a Fenrod Way ve městě Swansea v době od 9.00 až do 16.00.

Foto: Dacia

Dacia se rozhodla zakročit proti rozmáhajícímu se nešvaru velmi svébytným způsobem. Co myslíte, začneme si s sebou na cesty v budoucnu brát zahřívací lahve?

75 kusů zachránců studených pozadí bude rozmístěno mezi tato dealerství vždy po 25 kusech a rozdávat se bude stylem „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Na jednu osobu připadá vždy jedna zahřívací láhev a kupující nebudou nuceni si pořídit nic dalšího z nabídky jednotlivých poboček – ani auto, ani doplňky.

„Uznávám, že je to trochu úsměvné,“ prohlásil Luke Broad, ředitel britského zastoupení značky Dacia. „My však především chceme poukázat na směr, jakým se kvůli trendu předplácení dříve běžných funkcí automobilový průmysl ubírá. Chtít po zákaznících platit za vybavení, které už ve vozidle fakticky je z výroby, to rozhodně není náš styl!“

Foto: Dacia

Vedení automobilky tvrdí, že účtování poplatků za používání komfortních funkcí rozhodně v plánu nemá

V tomto ohledu má podobný pohled na věc i výkonný ředitel značky Dacia, Denis Le Vot, který si myslí, že zákazníci žádné značky by neměli být nuceni připlácet ani za některé bezpečnostní prvky aktivně zasahující do jízdy, pokud je vyloženě nechtějí. Jako příklad konkrétně uvádí asistent jízdy v pruzích.

„Spousta lidí ve skutečnosti asistent jízdy v pruzích vypíná,“ upozorňuje Le Vot. „Zpravidla to děláme proto, že jsme lidské bytosti a umíme situaci vyhodnotit a mít ji pod kontrolou sami, proto systém často vypínáme. My tento systém například vůbec nenabízíme. Proč bychom jej měli nabízet, když jej většina lidí stejně nepoužívá?“

Automobilka Dacia dnes prodává jedny z nejdostupnějších automobilů na trhu s poctivou a robustní konstrukcí bez výrazných přikrášlení a jen s tou nejdůležitější elektronikou – i přesto, nebo právě proto, si značka vysloužila oblibu řady motoristů, kteří upřednostňují funkci nad formou.

Související témata:
Načítám