Hlavní obsah

Nejslavnější reprezentační auta mocných i československá historie – Týden v Garáži

Foto: Filip Fabián

Oddechněte si od stresujících událostí ve světě a připomeňte si to nejdůležitějšího ze světa aut za uplynulý týden v našem pravidelném shrnutí. V minulém týdnu jsme se věnovali zejména limuzínám státníků i slavných osobností a československé motoristické historii, ale i novým vozům a aktualitám z automobilového průmyslu.

Článek

Vzpomínáte si, když v Československu byla automobilovým symbolem vládnoucí garnitury legendární Tatra 603? Komunističtí pohlaváři československého státu si nechali vyvinout ikonickou „šestsettrojku“ jako reprezentační limuzínu pro potřeby úřadů, ministerstev, vlády a vedení KSČ, a protože v ní jezdily zejména tyto postavy spojení s tehdejším režimem, veřejnost ji v některých případech mohla vidět i jako symbol temných časů a perzekuce. Zkrátka když kolem taková 603 jela, nikoho nepřekvapilo, že si kdekdo stáhl čepici do čela a bradu schoval pod límec.

Státníci i politici, egoističtí diktátoři, úspěšní obchodní magnáti i světové celebrity vidí v elegantních luxusních limuzínách příležitost, jak prezentovat svůj status a získat respekt normálních občanů. To nás inspirovalo, abychom nahlédli do mezinárodní historie a vybrali šest slavných aut mocných, ve kterých se nechali vozit vedoucí autority států, byznysmeni i věhlasné osobnosti.

Zároveň nás to vedlo k zamyšlení se, zda by prezidenti, předsedové vlád a další významní politici měli jezdit výhradně ve svých „národních“ autech. Do hledání odpovědi jsme přitom zapojili vás čtenáře, a jestliže jste ještě nehlasovali v naší anketě, můžete se zapojit zde:

Mají prezidenti, předsedové vlád a další významní politici jezdit výhradně v „národních“ autech?
Ano, reprezentují přece svou zemi!
87 %
Nemusí, protože ne všude se vyrábí dostatečně reprezentativní auta
13 %
Celkem hlasovalo 7341 čtenářů.

U československé historie se ale v našem dnešním shrnutí uplynulého týdne ještě krátce zdržíme, protože restaurátoři továrního muzea mladoboleslavské automobilky Škoda Auto dokázali zrenovovat zapomenuté kupé Škoda 1100 OHC, jež koncem padesátých let minulého století vzniklo ve dvou exemplářích, ale oba byly později ztraceny. Slávu našeho průmyslu připomíná i další pokračování nového seriálu o dějinách motocyklů Jawa, vyprávějící o první předválečné motorce značky.

Foto: Lukáš Kukla

Malou elektrickou Dacii důkladně testujeme v našem dlouhodobém testu

Související témata:
Načítám