Článek
Tohle je první třída S, která nemá na chladiči stojací trojcípou hvězdu! Logo je místo ní v chladiči a nahoře najdete malý znak ladičů z Afalterbachu. Decentní bodykit dává jasně najevo, že tohle je seriózní nářadí, ale podařilo se mu nesklouznout k nevkusu. Ohledně toho, jak se s autem jezdí, musíme ještě chvíli věřit výrobci, jelikož Mercedes-AMG S63 E-Performance byl teprve odhalen na statické prezentaci a na projížďku se ještě nějakou dobu bude čekat. I tak jsem si ho ale mohl prohlédnout a osahat zvenčí i zevnitř.
Benzinový biturbo osmiválec pod přední kapotou a elektrický motor u zadní nápravy dělají z tohoto auta nejsilnější Mercedes třídy S všech dob. Celkem má podle automobilky výkon 802 koní a 1 430 Nm točivého momentu. Váží sice 2,5 tuny, ale na stovku mu to bude trvat jen 3,3 sekundy a příplatkovým Drivers paketem je omezovač posunutý až na 290 km/h.
Elektromotor je schopen souvislého výkonu 95 koní, což na běžné posouvání provozem stačí, v desetisekundových intervalech ale může mít 190 koní, a pokud je v baterce dost energie a jsou splněny další požadavky, tak dokonce ještě víc. Se zadními koly je spojen přes dvoustupňovou převodovku, aby svůj výkon mohl poskytnout i ve vysokých rychlostech.
Unikátní na celém systému je akumulátor o kapacitě 13,1 kWh. Je totiž chlazený vnitřně, nevodivá chladicí kapalina proudí přímo mezi jednotlivými články, kterých je v baterce 1 200. Díky tomu je akumulátor schopen daleko rychlejšího nabíjení i vybíjení. Rekuperační brzdění v takovém autě nabije baterku výrazně rychleji, než jsme dnes zvyklí, a také bude mít výrazně větší brzdný účinek.
Přestože AMG se při vývoji svého hybridního systému zaměřovalo především na výkon, limuzína se dá dobíjet ze zásuvky a dokáže čistě na elektřinu ujet zhruba 33 km, což mnohým majitelům na pojíždění po městě bude bohatě stačit.
Nakonec jsem si nechal podvozek. I ten je totiž u AMG výrazně jiný než u běžného Mercedesu třídy S. Aktivní stabilizátory nejsou hydraulické, ale elektromechanické a fungují rychleji a přesněji. Adaptivní vzduchový podvozek je zcela přeladěný, oproti standardnímu esku má dvojnásobný rozsah mezi pohodlným a sportovním nastavením. Standardně dostanete pohon všech kol 4Matic+ a také natáčení zadních kol. Karoserie je dodatečně vyztužena, v kolech najdete větší kotouče s šestipístovými třmeny vpředu a za příplatek i karbonkeramiku.
Zkrátka a dobře, tohle bude pořádná raketa. A přitom se vzadu můžete rozvalit „na pána“ a v rychlosti 290 km/h si dopřát masáž. Pokud se tedy v takovém kalupu dokážete uvolnit.