Článek
Mercedes-AMG dokončuje vývoj svého dosud pravděpodobně nejvýkonnějšího sériového vozu, což naznačují snímky z testování ve Švédsku, kde si můžeme prohlédnout maskovaný sedan s dlouhou kapotou a ladnou linií střechy.
Kamufláž ovšem nemůže skrýt vysouvací kliky dveří, aktivní zadní křídlo, sportovní bodykit a část zadních LED diodových světel.
Model má být náhradou za osmiválcové čtyřdveřové AMG GT a postavit se proti vrcholovému Taycanu Turbo GT od Porsche a modelu Air Sapphire od amerického start-upu Lucid. Jak jste asi uhodli, půjde o ryzí elektromobil, navíc postavený na nové platformě pro čisté elektromobily. To zní docela nudně, nicméně jeho parametry by vám mohly vyrazit dech.
Hovoří se totiž o výkonu přes 1 000 koní a rovněž o nasazení lehkých, ale výkonných elektromotorů. Jeden takový by měl vážit jen 24 kg, ovšem umožňuje dosáhnout výkonu takřka 500 koní a krouťáku 800 Nm. A pokud Mercedes nasadí do vozu takové elektromotory dva, tři nebo čtyři, mohlo by jít o hodně divoké rodeo.
Je ovšem možné, že podobně jako u supersportovního konceptu Vision One-Eleven bude mít vozidlo dva elektromotory pouze vzadu, což zajistí nižší posazení přídě, lepší aerodynamiku a větší přední kufr.
Mercerdes sice nedávno oznámil, že zpomaluje plány na rozvoj elektromobility, ovšem uvedení elektrického nástupce čtyřdveřového sedanu AMG GT se to netýká. A není se čemu divit, když takové Porsche prodává svůj Taycan stejným tempem jako popcorn v kině…