Článek
Nedlouho po prvním moderním elektromobilu EV6 přivezla značka Kia také jeho ostrou verzi GT. U korejské automobilky šlo o něco dosud nevídaného – výkon 585 koní, stovka za 3,5 sekundy, maximální rychlost 260 km/h… teď se „gé-téčko“ dočkalo omlazení, a pokud čekáte jen pozměněné designové kudrlinky, jste na velkém omylu.
Sportovní crossover vybavený dvěma elektromotory totiž nově produkuje až 650 koňských sil (609 koní bez aktivního launch controlu) a 770 newtonmetrů. Stovka a maximálka zůstávají na shodné hodnotě, ale díky větší 84kWh baterii teď elektromobil ujede až 450 km, tedy plus 26 kilometrů.
Další důležitou novinkou je tzv. virtuální řazení. Falešná převodovka, která se představila už v ostrém elektromobilu Hyundai Ioniq 5 N, nejenže dělá zvukový doprovod, ale i umělé řazení (chcete-li škubání) připomínající jízdu v klasickém spalovacím autě. Nejde jen o efekt, řidič si může pádly pod volantem dávkovat parametry dle vlastní potřeby a jízda elektromobilem tak opravdu umí být zábavnější.
Kia EV6 GT je posazena na 800V architektuře, maximální nabíjecí výkon navíc vzrostl o 21 kW na výsledných 260 kW. Z deseti na osmdesát procent se tak baterie doplní za 18 minut. Strasti s dobíječkami řeší automobilka vlastní kartou Kia Charge, která zpřístupňuje 800 000 dobíjecích míst v osmadvaceti evropských zemích včetně Česka. Nemusíte tedy mít nespočet čipů, stačí jedna karta a faktura, která vám na konci měsíce přistane do mailu.
Aby byl výčet inovací úplný, nesmíme zapomenout na novou generaci adaptivních Dual LED světlometů s 12 segmenty, digitální klíč plus čtečku otisku prstů, indukční palubní nabíječku s vyšším výkonem, bezdrátovou aktualizaci řídicích jednotek nebo boční parkovací senzory. Jo, Kia tento facelift vzala pěkně od podlahy!
Posádka určitě ocení i nová sportovní a anatomicky tvarovaná přední sedadla s elektrickým nastavováním (včetně volantu), vyhříváním i ventilací. „Gé-téčko“ proti klasice snáze rozpoznáte díky svítivě zeleným akcentům v kabině, ale třeba i na brzdových třmenech. Nová je kromě světel i maska včetně předního nárazníku.
Omlazenou Kiu EV6 GT už na českém trhu můžete objednávat s cenovkou od 1 704 980 Kč. Ostré verze se – možná trochu překvapivě – dočká i největší elektromobil značky, až sedmimístné SUV Kia EV9. Do roku 2026 chce ostatně Kia nabízet v Česku jedenáct elektromobilů, další rok pak ještě o čtyři více.