Článek
Na pomyslném čtvrtém místě skončila vozidla Kia (58 dní) a pětici nejrychleji prodávaných ojetých aut uzavřela značka Škoda (59 dní). V průměru se loni ojeté vozidlo prodalo za 66 dní od jeho zařazení do nabídky. Vyplývá to z údajů společnosti Cebia.
Nejkratší dobu prodeje podle ředitele Cebie Martina Pajera vykazují levnější rodinná auta. U značky Škoda zvyšuje průměr velká diverzifikace modelů. Mezi nimi vedou Octavia (55 dní) a Fabia (56 dní). U ostatních značek na špičce žebříčku existuje vždy jeden jasný favorit, který prodejní dobu zkracuje.
V případě luxusních aut se nejrychleji prodávaly vozy Volvo (64 dní) následované značkou Audi (70 dní) a Mercedes-Benz (78 dní). BMW se umístilo až na čtvrté příčce s průměrnými 85 dny. „Vozů BMW je na trhu v rámci luxusních značek nejvíce a větší nabídka vede k delšímu rozhodování. Je to podobné jako s vozy Octavia. Kdyby bylo octavií méně, věřím, že by byly nejrychleji prodávanými auty vůbec,“ dodal Pajer.
Nejrychleji se prodávaly vozy staré čtyři až pět let, a to v průměru za 59 dní. Nejrychleji z trhu mizela vozidla, která stála od 300 000 Kč do 400 000 Kč (60 dní), následovaná automobily v cenovém rozpětí od 200 000 Kč do 300 000 Kč (62 dní). Naopak nejpomaleji se prodávala auta s cenovkou nad milion korun, a to v průměru za 91 dní.
Prodej ojetých osobních aut na českém trhu loni podle údajů Cebie vzrostl o 1,5 procenta na 671 000 vozů. Průměrná cena se zvýšila o 5,8 procenta na 304 700 Kč.