Hlavní obsah

Nejprodávanější Ford mění tvář: Má teď větší šmrnc a výbavu pro české chalupáře. Prozrazuje i kompletní ceny

Foto: Ford

Oblíbené SUV Ford Kuga přijíždí v modernizovaném balení, které však čítá změn skoro jako pro novou generaci. Pojďme si je představit!

Článek

Kompaktní SUV Ford Kuga je na českém trhu mimořádně úspěšné. I v loňském roce si udrželo titul nejprodávanějšího modelu značky u nás (1 214 ks, jen o čtyři kousky více než menší crossover Puma) a zároveň se potřetí v řadě stalo nejžádanějším plug-in hybridním vozem v Evropě.

Elektrifikované pohony hrají prim i po faceliftu. Ford vyzdvihuje především vylepšený plug-in hybrid s výkonem 243 koní a stovkou za 7,3 sekundy, což je o dvě sekundy méně než dříve. Baterie s kapacitou 14,4 kWh má vystačit na až 69 kilometrů čistě elektrické jízdy.

Srdcem plug-in hybridní i hybridní verze je 2,5litrový zážehový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu. Hybrid bez nutnosti dobíjení je k dispozici s pohonem předních i všech kol a má maximální výkon 180 koní (respektive 183 koní v případě 4 × 4). Pro oba elektrifikované pohony je také nová samočinná převodovka eCVT. V nabídce nadále zůstává i „staromilská“ varianta, tedy tříválcová benzinová patnáctistovka s výkonem 150 koní a šestistupňovou manuální převodovkou.

Foto: Ford

Elektrifikované kugy utáhnou přívěs o hmotnosti až 2 100 kg. Jde o nejlepší hodnotu v rámci (plug-in) hybridních aut. Vestavěná navigace vám při zapřažení přívěsu najde ideální trasu (abyste se s rozměrným přívěsem někde nezasekli), systém auta navíc zkontroluje, jestli jste jej připojili správně.

Zvenčí omlazené SUV poznáte vcelku snadno. Dostává zcela novou, modernější přední část s inovovanými LED světlomety, přepracované nárazníky, masku i kapotu. Vzadu je teď auto uhlazenější, také tady se zapracovalo na světelné technice. A v rámci faceliftu se samozřejmě nesmělo zapomenout ani na nový design kol z lehkých slitin.

V interiéru stojí za vypíchnutí 12,3″ digitální přístrojový štít s proměnnou grafikou, stejně jako 13,2″ obrazovka multimediálního systému. Ten nabízí třeba 360stupňový kamerový systém nebo bezdrátové zrcadlení telefonu. Ovládání klimatizace už probíhá výhradně dotykem na obrazovku. Samostatný panel ve spodní části sice zůstal, ale najdeme na něm jen otočné ovládání hlasitosti.

Foto: Ford

Posádka vpředu se může posadit do elektricky nastavitelných a vyhřívaných sedadel s certifikací AGR.

Vedle tradičních výbav (Titanium, ST-Line a ST-Line X) přijíždí Kuga také ve zbrusu novém provedení Active X. To je napěchované výbavou, ale zároveň dostává dobrodružnější vnější design s výraznějšími ochrannými plasty a černě lakovanými detaily. Ideální volba pro české chalupáře, kterým k jejich příbytku vede horší nezpevněná komunikace.

Tajemstvím už nejsou ani české ceny, s nimiž se můžete seznámit níže. Modernizovaná Kuga dnes se zvýhodněným ceníkem začíná na 699 900 Kč za benzinový tříválec. Hybrid stojí od 801 900 Kč, čtyřkolka je k dispozici až ve vyšší výbavě za 891 900 Kč. Chcete-li elektrifikovanou verzi do zásuvky, připočtěte dalších 100 000 Kč.

Ceny Fordu Kuga 2024

MotoryTitaniumST-LineST-Line XActive X
1.5 EcoBoost699 900 Kč735 900 Kč797 900 Kč-
2.5 hybrid801 900 Kč837 900 Kč899 900 Kč899 900 Kč
2.5 hybrid 4 x 4-891 900 Kč953 900 Kč953 900 Kč
2.5 plug-in hybrid-991 900 Kč1 053 900 Kč1 053 900 Kč

Nový Ford Kuga už si můžete objednat, výroba odstartuje v únoru, první vozy se u zákazníků objeví začátkem jara letošního roku.

Načítám