Článek
Nová varianta s označením Premiere Edition se odlišuje unikátním lakováním. Jako jediná je k dispozici v novém zeleném odstínu Urban Khaki ve dvoubarevném provedení a exkluzivně s novými 18palcovými litými koly s pěti paprsky a tmavě šedými a broušenými povrchy. Zelený odstín karoserie se opakuje i v kabině, najdeme jej na prošívání čalounění, ozdobných linkách na přístrojovém panelu nebo ve dveřích.
Paleta odstínů pro Premiere Edition však zahrnuje i perleťově bílou Platinum a stříbrnou metalickou, v obou případech ve dvoubarevném provedení. V nabídce najdeme také nový lak pro ostatní verze: modrý odstín Juniper.
K poměrně velkým změnám došlo v interiéru. Kromě nových vzorů čalounění a měkčených plastů i ve spodní části přístrojového panelu se můžete těšit především na nové prostředí zahrnující konfigurovatelný digitální přístrojový štít a rychleji reagující multimediální systém s bohatší nabídkou funkcí. Oba displeje svojí velikostí stojí na vrcholu třídy – v závislosti na výbavové linii je k dispozici 7" nebo 12,3" přístrojový štít, respektive 9" nebo 10,5" dotykový displej multimédií.

Vylepšený infotainment má výkonnější hardware, proto by měl být také rychlejší.
Toyota vyzdvihuje cloudovou navigaci infotainmentu Toyota Smart Connect, která dokáže poskytovat aktuální informace o trasách, dopravě a případných zpožděních. A zmiňuje také zdokonalený hlasový asistent, vzdálený přístup k vozidlu přes mobilní aplikaci a dostalo se i na bezdrátovou integraci chytrých telefonů Apple CarPlay a Android Auto.
Velkou pozornost Toyota věnovala bezpečnosti, Yaris Cross je proto vybaven vylepšeným paketem funkcí na podporu bezpečnosti, snazšího řízení a parkování, kterému výrobce říká Toyota T-Mate.

Toyota Yaris Cross.Video: Toyota
Balíček zahrnuje například protikolizní bezpečnostní systém, funkci potlačování akcelerace (zasáhne potlačením náhlého zrychlení v případě, že rozpozná riziko střetu s vozidlem vpředu), proaktivní asistent řízení (za pomalé jízdy má pomáhat předcházet nejčastějším typům nehod), asistent pro zpomalování (zajišťuje zpomalování po uvolnění akceleračního pedálu s cílem snížit rychlost při dojíždění vozidla vpředu nebo nájezdu do zatáčky), asistent řízení (rozpoznává zatáčku ve směru jízdy a upravuje odpor řízení) nebo asistenční systém řidiče pro nouzové zastavení vozidla (pomáhá řidiči v případě náhlé nevolnosti nebo indispozice; při neaktivitě šoféra spustí zvukovou výstrahu, případně dokáže vozidlo zpomalit až do zastavení, zapne výstražná světla a odemkne dveře). Toyota prý také vylepšila adaptivní tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu či rozpoznávání dopravních značek.
Zájemci mohou vybírat ze dvou hybridních pohonů, a to včetně nové výkonnější varianty Hybrid 130. Základem obou motorizací je 1,5litrový tříválec, který v obou případech poskytuje 68 kW (92 k) a 120 Nm. Obě verze se tak liší elektrifikovanou částí pohonu. Zatímco základní Hybrid 115 (označení odpovídá výkonu v koních) nabízí maximální systémový výkon 85 kW a nejvyšší točivý moment 141 Nm, výkonnější Hybrid 130 dává až 97 kW a 185 Nm. Pro obě verze je k dispozici pohon všech kol.
Toyota dále slibuje, že přichází s řadou opatření k potlačení hluku a vibrací. Konkrétně uvádí, že na levou stranu uložení motoru byl doplněn dynamický tlumič, do hadice systému sání byl zabudován rezonátor, izolační hmota uvnitř palubní desky nyní obsahuje tři vrstvy místo jedné a v místě mezi motorovým prostorem a čelním sklem je dodatečná vrstva izolační plsti. Aerodynamický hluk a ruchy od vozovky pomáhá tlumit silnější materiál čelního skla vozu i předních a zadních bočních oken.
Kdy bude modernizovaný Yaris Cross uveden na trh, zatím nevíme. Online rezervace by však měly být spuštěny již brzy.