Hlavní obsah

Nejprodávanější Audi na českém trhu přijíždí ve vrcholné formě. Tak silné SUV se spalovákem značka ještě nenabízela!

Foto: Audi

Nejžádanějším vozem se čtyřmi kruhy ve znaku u nás překvapivě není manažerská limuzína, ale vrcholné SUV Q8. Pokud mezi zájemce patříte a doma chcete mít to nej, zbystřete!

Článek

Audi totiž právě odhalilo omlazené RS Q8 včetně vrcholového provedení Performance. Stalo se tak tři čtvrtě roku po premiéře modernizovaného modelu, jehož nové funkce a rozšířenou výbavu už jsme měli možnost vyzkoušet. A co by to bylo za debut „eresa“, kdyby jeho součástí nebyl i nějaký ten okruhový rekord!

Ano, nové Audi RS Q8 Performance je s časem 7:36,698 sekundy nejrychlejším produkčním SUV na ikonickém Nürburgringu. O necelých šest sekund svižnější než dosavadní vrchol této modelové řady.

Obě verze sportovní Q8 pohání čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, liší se však parametry. Standardní RS Q8 dodává 600 koňských sil800 newtonmetrů točivého momentu. Na stovce je za 3,8 sekundy a pokračovat může na standardní maximálku 250 km/h, kterou však lze na přání (rozumějte za příplatek) zvednout až na 305 km/h.

Foto: Audi

Interiér nabízí příjemné prostředí, které známe i z jiných vozů Audi. Přitom má také dost sportovní nádech – všimněte si třeba kulatého volantu, to se dnes už jen tak nevidí!

Posílené RS Q8 Performance má 640 koní850 newtonmetrů, což mimo jiné znamená akceleraci na stovku ještě o dvě desetinky hbitější. Zároveň jde o nejsilnější produkční SUV, jaké kdy Audi postavilo.

V obou případech je standardem osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol Quattro. V základu je rovněž adaptivní vzduchové odpružení, které umí měnit světlou výšku v rozsahu až 90 milimetrů, nebo natáčecí zadní náprava.

Kromě větší porce výkonu dostanete v provedení Performance také karbon-keramickou brzdovou soustavu nebo 23" kola z lehkých slitin, která jsou překvapivě lehčí než standardně dodávané dvaadvacítky. Vrchol dále rozpoznáte díky karbonovým zpětným zrcátkům nebo prvkům na předním nárazníku.

Na české ceny si ještě musíme počkat, ty německé už nám ale dávají představu o tom, jak hluboko do kapsy budou potenciální zájemci muset sáhnout. Standardní Audi RS Q8 stojí v přepočtu 3,5 milionu korun, zatímco Performance startuje na necelých 3,9 milionu korun.

Načítám