Hlavní obsah

Nejpodivnější BMW oficiálně končí. Bude nám řada 6 GT vůbec chybět?

Foto: BMW

Špatné zprávy – BMW řady 5 GT (tedy vlastně 6 GT) oficiálně končí. Nabízí se však otázka, zda-li nám dost možná jeden z nejpodivnějších mnichovských modelů vůbec bude chybět…

Vzpomene si ještě někdo na BMW řady 6 GT, dříve známé pod označením 5 GT? Řada 6 GT byla jakousi prostornější a mírně zvýšenou (ne, že by něco z toho bylo potřeba) variantou klasické „pětkové“ řady. Používala dokonce i stejnou techniku. Z řady 6 GT se tak stalo přehlížené dítě mnichovské rodiny, které budoucnost zkrátka nemělo.

Článek

Že si nedokážete řadu 6 GT zařadit? Pak vám rádi osvěžíme paměť – původně se objevila už v roce 2009 pod označením 5 GT. Tento zvláštní model si své příznivce sice našel, nikdy však nedosahoval takových prodejních čísel jako regulérní BMW řady 5. Kdo chtěl prestiž, špičkové pohodlí a jízdní vlastnosti, ale řada 7 na něj byla příliš, sáhl právě po „pětce“. A ti, kteří měli psa, děti nebo obojí, zvolili verzi kombi.

Model 5 GT tak byl odpovědí na otázku, na kterou se však nikdo neptal. V roce 2017 tedy byla produkce ukončena, aby se starý známý vrátil v roce 2018 pod názvem 6 GT – krátce poté, co byla ukončena výroba řady 6 ve verzi kupé, kabrio a Gran Coupé. Sudá číslovka v názvu však modelu štěstí nepřinesla, a tak se mnichovští v létě 2023 rozhodli, že po pěti letech ukončí jeho trápení.

Pro modelový rok 2024 se tedy s řadou 6 GT už nepočítá. Prodej má skončit nejpozději koncem roku, což je vzhledem k prodejním číslům pochopitelné – 6 GT byla nejztrátovějším modelem značky. Doma v Německu se během roku 2022 prodalo pouhých 509 vozů (ne, opravdu tam nechybí nula), letošní prodeje řady 6 GT v prvním pololetí činí v Německu 237 vozů.

Foto: BMW

GT. Skomírající prodeje šestkové řady měla zachránit „nová“ řada 6 se slušivým přívlastkem, senzace se však nekonala a BMW řady 6 GT po pěti letech končí.

„Není tajemstvím, že roli modelové řady 6, skládající se z verze kupé, kabriolet a Gran Coupé, na trhu zastoupilo BMW řady 8,“ nechala se slyšet Liana Drews, tisková mluvčí BMW pro evropský trh. „Model 6 GT s generačním označením G32 tak byl posledním zástupcem této modelové řady, jenž je blízkým příbuzným současného BMW řady 5 generace G30 a G31.“

Zvláštní však je, že příbuzné řadě 5 – se kterou 6 GT sdílela jak platformu, tak motory – se daří výborně. A možná i to byl koneckonců problém – BMW se zkrátka snažilo vyplnit mezeru na trhu, jež vlastně neexistovala. Co se ale bude s řadou 6 dít dál, ptáte se? V kuloárech se proslýchá, že BMW plánuje přímého konkurenta pro nedávno představený Mercedes třídy CLE.

V zásadě by to byl logický krok, neboť pohřbít rodokmen legendární řady 6 úplně by byla velká škoda. Mluví se dokonce i o tom, že k znovuzrození BMW řady 6 by mělo dojít sloučením kupé a kabrioletu BMW řady 4 a řady 8, což by ostatně potvrzovalo i zákulisní informace o chystaném rivalovi pro Mercedes CLE.

Původní řada 6 generace E24 pomohla utužit postavení BMW coby výrobce elegantních a sportovních kupé a dnes je vyhledávanou klasikou. Počátky moderní řady 6 se datují do roku 2003, kdy přišla designově kontroverzní generace E63. Její nástupce přišel v roce 2011 a vydržel ve výrobě až do roku 2018, přičemž kromě verze kupé vzniklo i kabrio a čtyřdveřové Gran Coupé – tehdy jsme se dočkali i jejich plnotučných verzí od divize M.

„Po uvedení zbrusu nové generace řady 5 se vedení automobilky rozhodlo ukončit výrobu řady 6 jako takové. I přes ukončení výroby však na trhu stále jsou komerčně dostupné kusy, což jistě uvítají fanoušci – ovšem skladové zásoby se rychle tenčí.“

V roce 2018 štafetu s číslem 6 převzal právě výše zmíněný model 6 GT, který však byl od začátku odsouzen k zániku. Občas se sice stává, že některé modely, jejichž čas se naplnil, nám opravdu budou chybět. Řada 6 GT k nim ale patřit nebude.

Související témata:
Načítám