Článek
Model Spring přináší elektromobilitu ve velmi dostupné a také nesmírně jednoduché podobě. Jde o malinké, skromně vybavené a technicky nekomplikované auto. Ale svůj úkol, tedy lacinou bezemisní dopravu po městě a v jeho okolí, zvládá na jedničku, takže mu to většina majitelů odpustí.
V budoucnu však kompromisů nebude tolik, protože se automobilka chystá k rozsáhlé modernizaci (tedy nejen drobnému faceliftu). Není totiž žádným tajemstvím, že základem Springu je Renault Kwid, vůz navržený pro rozvojové trhy a vyráběný již od roku 2015, který byl v roce 2019 přepracován na elektrický pohon pro čínský trh, kde se prodává pod názvem Kwid K-ZE. Nějaká ta modernizace by mu tedy rozhodně prospěla.
Ostatně určitých vylepšení se model Spring dočkal již na začátku letošního roku, kdy jeho pohon posílil skoro o polovinu (ze 45 na 65 koní, což s dynamikou Springu udělalo zázraky) a získal pohlednější a propracovanější výbavu Extreme, která se chlubí detaily v barvě mědi zvenku i uvnitř. Ale jelikož automobilka cítí další potenciál elektrického Springu, chce mu dodat ještě víc šmrncu.
Designový ředitel značky David Durand v rozhovoru pro britský magazín Autocar přiznal, že Spring „postrádá trochu modernosti“, a proto by „měl být upraven, aby lépe vyjadřoval svůj elektrický pohon“. Zároveň by však neměl ustoupit ze svého původního konceptu mírně zvýšeného hatchbacku (skoro crossoveru): „Základní recept Springu je správný. Ve městě při parkování čeká spousta nástrah. Také jsme si všimli, že mnoho majitelů žijících ve vzdálenějších předměstích a na venkově má Spring jako své druhé auto. To neznamená, že by Spring měl jezdit v terénu, ale není to jen auto do městského centra.“
Pro příští modelový rok se tedy podle všeho můžeme těšit na přepracovaný design exteriéru spolu s rozsáhlejšími úpravami interiéru – a to jak po stránce kvality materiálů, tak i rozsahu komfortní a technologické výbavy. To aby se lépe popasoval s blížícím se příchodem silných konkurentů od Volkswagenu (chystaná ID.2 a ještě lacinější ID.1), Renaultu (elektrická reinkarnace modelu 5 již klepe na dveře), Citroënu (příští e-C3, která si má půjčit pár „úsporných“ nápadů od Oliho) a dalších.