Hlavní obsah

Nejmenší Dacii čeká rozsáhlá modernizace, aby se lépe popasovala s rostoucí konkurencí

Foto: Dacia

Malé elektrické Dacii Spring se nebývale daří, od představení v roce 2021 se prodalo již přes 120 tisíc kusů, což nečekala ani rumunská automobilka. Proto se brzy dočká rozsáhlejší modernizace, která jí má pomoci bránit se blížící se konkurenci.

Článek

Model Spring přináší elektromobilitu ve velmi dostupné a také nesmírně jednoduché podobě. Jde o malinké, skromně vybavené a technicky nekomplikované auto. Ale svůj úkol, tedy lacinou bezemisní dopravu po městě a v jeho okolí, zvládá na jedničku, takže mu to většina majitelů odpustí.

V budoucnu však kompromisů nebude tolik, protože se automobilka chystá k rozsáhlé modernizaci (tedy nejen drobnému faceliftu). Není totiž žádným tajemstvím, že základem Springu je Renault Kwid, vůz navržený pro rozvojové trhy a vyráběný již od roku 2015, který byl v roce 2019 přepracován na elektrický pohon pro čínský trh, kde se prodává pod názvem Kwid K-ZE. Nějaká ta modernizace by mu tedy rozhodně prospěla.

Ostatně určitých vylepšení se model Spring dočkal již na začátku letošního roku, kdy jeho pohon posílil skoro o polovinu (ze 45 na 65 koní, což s dynamikou Springu udělalo zázraky) a získal pohlednější a propracovanější výbavu Extreme, která se chlubí detaily v barvě mědi zvenku i uvnitř. Ale jelikož automobilka cítí další potenciál elektrického Springu, chce mu dodat ještě víc šmrncu.

Foto: Dacia

Interiér Springu poskytuje dost prostoru pro zlepšování kvality a rozšiřování výbavy.

Designový ředitel značky David Durand v rozhovoru pro britský magazín Autocar přiznal, že Spring „postrádá trochu modernosti“, a proto by „měl být upraven, aby lépe vyjadřoval svůj elektrický pohon“. Zároveň by však neměl ustoupit ze svého původního konceptu mírně zvýšeného hatchbacku (skoro crossoveru): „Základní recept Springu je správný. Ve městě při parkování čeká spousta nástrah. Také jsme si všimli, že mnoho majitelů žijících ve vzdálenějších předměstích a na venkově má Spring jako své druhé auto. To neznamená, že by Spring měl jezdit v terénu, ale není to jen auto do městského centra.“

Pro příští modelový rok se tedy podle všeho můžeme těšit na přepracovaný design exteriéru spolu s rozsáhlejšími úpravami interiéru – a to jak po stránce kvality materiálů, tak i rozsahu komfortní a technologické výbavy. To aby se lépe popasoval s blížícím se příchodem silných konkurentů od Volkswagenu (chystaná ID.2 a ještě lacinější ID.1), Renaultu (elektrická reinkarnace modelu 5 již klepe na dveře), Citroënu (příští e-C3, která si má půjčit pár „úsporných“ nápadů od Oliho) a dalších.

Načítám