Článek
Dacia Spring je vyhlášený louda silničního provozu, proto nyní přichází ve výkonnější verzi. Místo 45 koní (33 kW) tak nabídne hned 65 koní (plus upravený redukční převod pro lepší akceleraci), což je stále poměrně úsměvné číslo, ale lehoučkému Springu nové řešení poskytne takřka o polovinu vyšší výkon a o kus lepší dynamiku. Z klidu na padesátku zrychlí za 3,9 sekundy místo předchozích 5,8 s, na stovku se pak rozjede za 13,7 sekundy místo nekonečných 19,1 s.
I nové provedení spoléhá na lithium-iontovou baterii o kapacitě 26,8 kWh. Ta umožňuje dojezd podle metodiky WLTP 220 km ve smíšeném cyklu a 305 km ve městě. V porovnání se základním provedením to je o 5 km méně ve smíšeném režimu (silnější motor víc žere), avšak o 10 více ve městě (silnější motor zároveň více rekuperuje).
VÍTE, ŽE…
Springu se na evropském trhu daří, Dacia za necelé dva roky od představení prodala již více než 100 000 kusů! Zkušenosti majitelů ukazují, že průměrný denní nájezd činí 31 km při rychlosti 26 km/h. Zajímavé je i to, že 75 % majitelů nabíjí svůj Spring doma po dobu 3,5 hodiny.
Výkonnější elektromotor bude k dispozici v kombinaci s novou výbavou Extreme (slabší 45koňové provedení zůstává vyhrazené pro užitkový Spring Cargo) nahrazující dřívější Expression (nejnižší výbava Essential z nabídky zcela vypadla), která se kromě výkonnější techniky odlišuje také několika detaily. V interiéru jsou lakované detaily ve výplních předních dveří a v okolí výdechů klimatizace. „Měděné“ je prošívání sedadel i některé malé prvky na střešních lištách, krytech zrcátek, středech kol, logu na dveřích zavazadlového prostoru a pod světlomety vpředu.
Dacia Spring Extreme vyjde v Česku na 576 400 korun. V základní výbavě je vše, ale rozumné je připlatit si 15 tisíc za možnost DC rychlodobíjení výkonem až 30 kW. Objednat lze už nyní, první zákazníci budou uspokojeni během léta.