Hlavní obsah

Nejlepší VW ještě lepší: Prodloužené MPV ID. Buzz nabídne 7 míst, lepší variabilitu a větší baterii

Foto: VW

Sympaťák ID. Buzz se dočkal prodloužené verze LWB, nabídne však mnohem víc než více prostoru na palubě.

Dlouho očekávaná, praktičtější verze Volkswagenu ID. Buzz s přídomkem LWB se oficiálně představila na akci VW Bus Festival v Los Angeles a kromě prodloužení, nárůstu prostoru téměř na všech frontách a vylepšení palubních systémů se chlubí také větší baterií a lepším dobíjením.

Článek

Volkswagen zvolil místo představení stylově poblíž pláže Huntington v americkém Los Angeles, která je oblíbeným letoviskem surfařů. Nový VW ID. Buzz ve verzi LWB nabízí rozvor prodloužený o 25 cm na výsledných 3,24 metru, celková délka vozu narostla na 4,96 metru. Logickým krokem je pak prodloužení bočních posuvných dveří o 19 cm, zadní partie od zadních kol po C-sloupek se prodloužila o 58 cm.

Díky výraznému prodloužení není pro ID. Buzz LWB problémem až sedmimístné obsazení, šířka 1,96 metru bez vnějších zpětných zrcátek a výška 1,93 metru zůstávají stejné jako u kratší verze, součinitel aerodynamického odporu se inženýrům podařilo udržet na působivé hodnotě 0,29.

ID. Buzz LWB bude dostupný v pěti-, šesti- a sedmimístné verzi. Vpředu se můžeme těšit na sedadla nastavitelná celkem ve dvanácti směrech s paměťovou a masážní funkcí a nastavitelnými loketními opěrkami.

Foto: VW

Rozvor se prodloužil na 3,24 metru, celková délka je teď téměř 5 metrů, šířka a výška zůstaly zachovány. Karoserie si udržela velmi slušný součinitel odporu 0,29.

Druhá řada sedadel pojme až tři cestující, sedadla jsou dělená v poměru 40 : 60, přitom lavice jako taková se dá posouvat až 20 cm dopředu či dozadu. Krajní sedadla prostřední řady jsou volitelně vyhřívaná. Třetí řada tvořená dvěma sedadly je volitelná, v případě potřeby je pak možné sedačky zcela vyjmout.

Pětimístná verze disponuje zavazadelníkem o objemu 1 340 litrů (proti kratší verzi nárůst o 219 litrů), sedmimístná verze nabízí 306litrový zavazadelník a po sklopení druhé, případně i třetí řady sedadel naroste zavazadelník modelu ID. Buzz LWB na úctyhodných 2469 litrů.

Ve Wolfsburgu však nezůstali pouze u prodloužení a prostornějšího zavazadelníku, interiér se pyšní novým průhledovým displejem promítaným do zorného pole řidiče, kromě toho prošel modernizací informačně-zábavní systém, jenž dostal novou grafiku, nové uspořádání menu a vylepšený software pro rychlejší odezvu.

Palubní desce vévodí 12,9palcový středový displej, ten potom spolupracuje s 5,3palcovým přístrojovým štítem, který prosvítá skrz tříramenný multifunkční volant. Pod středovým displejem zůstávají ovladače pro ovládání topení či klimatizace a dalších funkcí, nově jsou však podsvícené, interiér jako takový je pak možné prosvítit jednou z deseti barev ambientního osvětlení – volitelně je však možné mít podsvícení s až třiceti různými odstíny.

Foto: VW

Centrální displej si vysloužil nový software, vylepšení se dočkalo i systémové rozhraní, to má být nově přehlednější a intuitivnější.

Dalším lákadlem je nová panoramatická střecha s chytrým oknem s elektronicky řízeným zatemňováním o ploše 1,5 metru čtverečního. V závislosti na zvolené výbavě se elektricky otevírají buď páté, nebo i boční dveře, nově funguje elektronicky i otevírání bočních posuvných oken.

Z hlediska technologií lze volit ze dvou variant baterie, základní má kapacitu 82 kWh (z toho 77 kWh je využitelných), volitelně je k dispozici baterie o kapacitě 91 kWh (využitelných je 85 kWh), výrobce však dojezd prozatím neuvádí. Baterie potom zásobuje energií nový vzadu uložený elektromotor, který na zadní kola posílá 286 koní a 560 Nm, díky čemuž tato stylová dodávka zrychlí z klidu na stovku za 7,9 sekundy a dokáže pelášit až 160 km/h. Ve Wolfsburgu však plánují ještě výkonnější verzi GTX s pohonem všech kol, ta by měla díky výkonu 340 koní sprintovat na stovku už za 6,4 sekundy.

Vítaným vylepšením je i výkonnější rychlonabíjení pomocí stejnosměrného proudu (až 200 kW), tím pádem je vůz schopen dobití z 10 % kapacity baterie na 80 % už za 25 minut. Činnost baterie má být rovněž efektivnější díky propracovanému termomanagementu, ten je pro lepší výkon v chladném počasí doplněn o výkonnější tepelné čerpadlo.

K zákazníkům se prodloužená verze Volkswagenu ID. Buzz má dostat v roce 2024, do té doby bychom se měli dozvědět i bližší informace jako cenu jednotlivých verzí včetně výbav, případně normovaný dojezd. Výroba bude probíhat v závodě v německém Hannoveru. Sluší se dodat, že na základě této prodloužené verze dorazí také obytná varianta California, té se však dočkáme nejspíš až v roce 2025.

Načítám