Hlavní obsah

Nejlepší sportovní auta roku 2021 podle redakce Garáž.cz

Foto: Redakce Garáž.cz

Nebudeme si nic nalhávat, dostupná sportovní auta pomalu vymírají. Přesto na trhu stále najdete dost čtyřkolových radostí, které vás za volantem pobaví, vzruší a vyděsí. Máme pro vás přehled toho nejlepšího, co jste v roce 2021 mohli osedlat.

Článek

Je to vážně překvapení, ale o sportovní auta loni nebyla nouze. Novinek se představilo dost a všechny do jedné byly skutečně fascinující. Považte, Ferrari přišlo s plug-in hybridním supersportem 296 GTB s výkonem masivních 830 koní. Lamborghini kontrovalo laserem nabroušenou verzí Huracán STO, která z existující platformy baby-Lamba konečně vymáčkla jeho absolutní maximum. Maserati šokovalo svět svým produkčním supersportem s motorem uprostřed MC20, což je koncepce, o které jsme si ve spojení s Maserati netroufali ani snít.

McLaren zase přišel s plug-in hybridním supersportem Artura, a předběhl tak svou konkurenci. Novinku mimo fabriku ještě nikdo neřídil, ale není důvod pochybovat, McLaren se málokdy mýlí. Lotus vstoupil do další éry své existence a letité modely Elise, Exige a Evora nahradil zcela moderní Emirou, která si to na férovku rozdá s Caymanem, Suprou a dalšími. A vedle toho finišuje vývoj elektrického supersportu Evija s výkonem 2 000 koní

Ale my se v našem výběru rozhodli zaměřit na auta, která mají dostupnější cenovku a která jsme řídili. Takže tady je naše pětice nejlepších seřazených příhodně podle ceny:

Hyundai i20 N

Sportovní divize Hyundai letos představila modernizovaný bestseller i30 N a ostrý crossover Kona N, které jsme hned vzali na proslulý Nürburgring, tedy do jejich druhého domova, aby ukázaly, co v nich je. A ani jeden nás nezklamal. Ale pokud jde o novinku, která nás vzala za srdce nejvíc, tak to byl model i20 N, poctivý hot hatch ze staré školy – snesitelný pro každodenní nudné popojíždění a naprosto odhodlaný, když se rozhodnete prohnat ho na plný plyn svou oblíbenou okresku s divokým šklebem na tváři. A pokud vám naše doporučení nestačí, v britském Top Gearu ho zvolili svým sportovním autem roku

Toyota GR86

První Toyota GT86 byla jako zjevení – sportovní auto, které místo důrazu na čistou rychlost vsadilo na ryzí řidičskost, hravost a zábavu. A vyšlo to! Nová generace hraje stejnou kartu, ale inženýři vychytali všechny chybky a vyslyšeli všechny výtky, druhá „hachi-roku“ je tak o něco výkonnější a umí lépe jet rychle stopu, ale pořád vás dokáže vtáhnout do hry a pohodit zadkem, když se vám zachce. Prostě pravá esence řidičské zábavy. Ale s koupí neváhejte, na evropském trhu se bohužel příliš neohřeje

Ford Mustang Mach 1

Přiznejme si, že Mach 1 není tak ostrý, jak jsme čekali – jde v podstatě o mírně vybroušenější variantu klasického GT. Ale vadí to? Nám tedy ne! Pořád si s ním na silnici užijete spoustu vzrušující rychlosti a zábavy s burácením mocného V8, ze kterého vám budou stát v pozoru chlupy na celém těle. Kupujte, dokud můžete!

Fanoušci Mustangu by neměli přehlédnout naše setkání klasického a moderního Mustangu Mach 1.

BMW M3 a M4

Část redakce by volila M5 CS, fantastický úlet sportovní divize BMW M, jenže jeho astronomická cenovka ho odsunula stranou ve prospěch menšího brášky. Nová M3/M4 je totiž brilantní! Papírové předpoklady nehrály v její prospěch (větší hmotnost, automatická převodovka, pohon všech kol…), jenže kouzelníci z Bavorska zapojili černou magii a výsledek vás vystřelí z trenek. BMW M3 je ukázkově ostré a děsivě rychlé, přitom s ním můžete pohodlně jezdit denně. Prostě M3 v nejlepší formě. Jen musíte překousnout ten bobří čumák…

Porsche 911 GT3

Kluci od Porsche znovu ukázali své mistrovství a svůj diamant obrousili do naprosté dokonalosti. Nehnali se slepě za vyšším výkonem, raději drobnými, ale přesně cílenými vylepšeními posunuli 911 GT3 zase o kousek blíž závodní trati (přitom je k dispozici i v nenápadné verzi Touring bez křídla a s manuálem). Řídit ji je tak obrovskou výzvou i pro zkušené piloty, začínajícím letcům přitom lichotí a chrání je svou přístupností. Kam tenhle koncept posune chystaná 911 GT3 RS, to si ani neumíme představit. Jo, a pokud vám 911 GT3 přijde moc drahá, pořád můžete sáhnout po podobně ostrém, ale o kus lacinějším Caymanu GT4 RS, z kterého se taky posadíte na zadek.

Tak to je naše pětice vyvolených. Jaké auto z tohoto seznamu nejvíc zaujalo vás? Hlasujte v anketě nebo napište svého favorita do diskuse. A nezapomeňte mrknout také do našeho výběru nejlepších aut a těšte se na nejlepší elektrická auta roku 2021.

Jaké je podle vás nejlepší sportovní auto roku 2021?
Hyundai i20 N
7,3 %
Toyota GR86
10,2 %
Ford Mustang Mach1
18,7 %
BMW M3
14 %
Porsche 911 GT3
49,8 %
Celkem hlasovalo 1135 čtenářů.
Načítám