Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Prodávala se však více i starší auta, což vedlo k nárůstu průměrného stáří prodávaných ojetin o pět měsíců na 9,7 roku. Auta ze zahraničí zestárla z 10,8 na 11,2 roku, vozy s uvedeným českým původem ze 7,7 na 8,3 roku. Auta s deklarovaným českým původem přitom tvořila 52 procent nabídky, podotkla Cebia.
U každého pátého vozu uváděli prodejci německý původ (19,6 procenta). Rovněž každé páté auto pak nemělo uvedený žádný původ nebo pocházelo z jiné země, kterou nelze v inzerci zaškrtnout. Se zvýšeným stářím vozů narostl mírně průměrný stav kilometrů na tachometru, a to o 5 000 km na 151 000 km. Průměrná doba prodeje ojetiny se letos zvýšila o čtyři dny na 71 dní.
Auta na naftu tvoří letos 48,6 procenta nabídky a stále jde o nejčastější typ pohonu mezi ojetinami. Vozidla na benzin se však drží v těsném závěsu s 46,6 procenta trhu. Zhruba dvě auta ze 100 mají hybridní pohon a 1,3 procenta tvoří elektromobily.
Nejprodávanějším vozem je stále Škoda Octavia, která si dlouhodobě drží nad ostatními vozy vysoký náskok s podílem 10,1 procenta trhu. Z hlediska tržního podílu si letos polepšily vozy Hyudai i30, které postoupily ze sedmé na šestou příčku. Mezi nejčastější barvy patří stále šedá (21,8 procenta), následovaná bílou (19,8 procenta) a černou (18,1 procenta).
Téměř o jeden procentní bod na 23,5 procenta se zvýšil podíl aut s propadlou STK. To, že byla auta minulosti havarovaná, je uvedeno jen u 0,38 procenta prodávaných vozů. To znamená, že z 1000 vozidel nebyla podle informací od prodejců havarovaná ani čtyři auta, a to při průměrném stáří téměř deseti let. Podle Cebie je realita přitom taková, že u desetiletých vozů je po havárii 60 procent z nich.