Hlavní obsah

Nejkrásnější Porsche současnosti má 550 koní, manuál a vyrobí se jen 1 250 kusů

Foto: Porsche

Je to limitovaná edice, ale těch změn je tam tolik, že by se snad dalo mluvit i o novém modelu

Porsche umí vyrábět velmi sofistikovaná sportovní auta s koncepcí, která by podle mnohých neměla vůbec fungovat. Taky umí svoje auta prodávat za velmi tučné obnosy, ale zákazníci se beztak předhání, kdo je koupí jako první. A v neposlední řadě umí vyrábět limitované edice, které vám způsobí mnohé bezesné noci.

Článek

Tohle je další Porsche 911, které se vám musí nutně líbit. Nejde jen o to, jak vypadá, o ten kachní ocas na zádi, nádherné barvy a božský interiér, ale taky o to, že má pohon zadních kol a že s výkonem 550 koní jde o nejsilnější 911 s manuální převodovkou, která je právě v nabídce. I když v nabídce… Porsche rovnou říká, že nová 911 Sport Classic vznikne v pouhých 1 250 exemplářích, což z něj dělá zatraceně horké zboží.

Někteří z vás si možná pamatují původní Porsche 911 Sport Classic založené na modelu 997, které vzniklo v roce 2009, bylo vyrobeno v pouhých 250 exemplářích a prodalo se během 48 hodin po debutu. Ostatně nedávno jsme psali na Garáži o modelu 996, továrním restomodu Porsche, který z ní vychází. Čerstvá reinkarnace řady Sport Classic jde stejnou cestou, jen na rozdíl od 997 není založena na modelu Carrera S, ale rovnou na široké karoserii Turba. Má dokonce i jeho motor, tedy 3,7litrový plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním. Jenže zatímco Turbo S má 650 koní a je k mání výlučně s osmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, tak Sport Classic je odladěn na 550 koní, ale jeho sedmistupňová manuální převodovkou pohání pouze zadní kola. To z něj dělá nejvýkonnější model s manuální převodovkou v řadě 911. Co na tom, že Porsche neuveřejnilo přesné technické údaje.

Vlastně co se techniky týče, víme jen tolik, že Porsche upravilo mapování motoru, dalo autu speciální sportovní výfuk, že vůz dostal svou vlastní verzi aktivního zavěšení PASM, keramické brzdy, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), natáčecí zadní nápravu a že byla z kabiny odstraněna nějaká ta izolace.

Podstatně zajímavější je to, co se designu týče. Porsche si neodpustilo žádnou připomínku své staré slavné historie a těch změn na karoserii a v interiéru je tolik, že někteří dokonce neváhají tento vůz nazývat novou modelovou řadou. I když si Sport Classic zachovává široké boky modelu 911 Turbo, nenajdete na něm kupodivu zadní vstupy vzduchu. Kromě klasického vysouvacího spoileru má kachní ocas odkazující na Carreru 2,7 RS z roku 1973 a 20palcová předními a 21palcová zadní pětipaprsková kola vzdávající hold 911S z roku 1967. Pěkné, ale určitě ne tak jako Fuchsy s černým středem, které má 997 Sport Classic.

Auto má taky speciální karbonovou střechu a přední kapotu z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), která není nabízena u modelů 911 Turbo a která designové ladí právě se střechou vozu.

Foto: Porsche

Stejně se neubráním pocitu, že víc by se mi líbila s atmosférickým čtyřlitrem z GT3…

To všechno je pak nalakováno barvou Sport Grey Metallic, která je k mání jen pro tento model a zdobí ho dva světlejší šedé pruhy. Pokud se vám tato barva nelíbí, bude k dispozici také černá, šedá metalíza a modrá metalíza. Prostě záleží na vás. A pak tu jsou nápisy Porsche a čísla v závodním stylu na dveřích – můžete si vybrat od 1 až po 99. Pro někoho úžasné, pro někoho trapas. Nevím jak vám, mně se to líbí, a proto mě mrzí, že jsou to jen samolepky.

Jestli se vám líbí exteriér, pak budete jistě nadšeni i z interiéru, to je totiž skutečná lahůdka. Kromě klasické černé je čalouněn světlou kůží Classic Cognac, středy sedadel a výplně dveří jsou v látce s populárním vzorem Pepito.

Foto: Porsche

Minimalistické, funkční, dokonalé

A když se podíváte pořádně, zjistíte, že přes palubní desku se táhne velmi tenký kus obložení z tmavého dřeva Paldao, že otáčkoměr má bílou ručku a zelené číslice, že na opěrkách hlavy je vyražený znak Porsche, že u spolujezdce je plaketa se sériovým číslem a že speciální označení Sport Classic najdete i na prazích dveří.

A nezapomeňte ani na speciální hodinky, které si můžete ke svému novému auto objednat… Samozřejmě, že za příplatek.

A když už jsme u těch peněz. Nová 911 Sport Classic má cenovku 274 714 Eur, tedy cca 6 800 000 Kč. Pokud ty peníze máte, pak neváhejte. Tohle je totiž auto, na kterém nemůžete prodělat. Všechny starší 911 Sport Classic se vždy spolehlivě prodaly za víc peněz, než byla jejich pořizovací cena, a tohle auto nebude výjimka.

Načítám