Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
„Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Andreas Dick. Flexibilní linka má automobilce umožnit rychle reagovat na změny v poptávce. Kvůli dosažení kapacity 600 vozů denně přesunula Škoda loni část produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách.

Elroq se vyrábí na stejné lince jako větší Enyaq, s nímž sdílí velkou část techniky.
Škoda Elroq nabízí systémový výkon od 125 kW do 210 kW a tři verze baterií. Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu přes 580 kilometrů v režimu WLTP. Dobití z deseti na 80 procent kapacity je možné podle baterie už za 25 až 28 minut. Elroq je prvním modelem značky s designovým jazykem Modern Solid.

Elroq bude v nabídce hned v několika verzích výkonu i dojezdu, tak by měl být pro zákazníky atraktivnější.
Automobilka uvedla, že se základní cenou 799 000 korun jde o jeden z nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu na trhu, a navíc je na některých trzích srovnatelná s jeho protějškem Karoq se spalovacím motorem.
Konkurentem by novému Elroqu mohl být například elektrický Renault Scénic E-tech s cenou přes milion korun nebo menší Volvo EX 30 s cenou začínající na 895 000 korunách, dalšími vyzývateli mohou být Kia EV3 za 899 000 korun nebo Hyundai Kona Electric za 819 990 korun.

Elroq je na pohled fešák a líbil se nám i za volantem. Budou se na něj stát fronty?
Škoda letos očekává zvýšení prodejů svých elektrických vozů na více než 80 000. Přispět by k tomu měla vedle modelu Elroq i modernizovaná verze elektrického modelu Enyaq. Prodeje modelu Enyaq loni automobilce celosvětově klesly o 2,6 procenta na 79 500 aut. Do konce loňského roku přijala automobilka na nový Elroq přes 20 000 objednávek.