Článek
Neberte Bigster jen jako větší Duster. Ano, je o 24 cm delší (a má o 4,5 cm delší rozvor), z čehož profitují nejen pasažéři na zadních sedačkách, kde je víc místa pro nohy, ale také zavazadlový prostor s o 150 litrů větším objemem (celkem nabízí 667 l), změn však proběhlo daleko víc.
Už na první pohled si všimnete svalnatějšího vzhledu (především díky více prolamované kapotě), pod kapotou jsou silnější motory (přeplňovaný tříválec 1,2l s výkonem 140 koní má i LPG verzi, čtyřkolku pořídíte se stejným motorem a výkonem 130 koní a vrcholem je nový 155koňový hybrid) a kromě 7″ digitálního přístrojového štítu a 10″ dotykového infotainmentu nebo bezklíčového přístupu (převzatých z Dusteru) můžete mít také elektricky ovládané sedadlo řidiče, elektricky ovládané víko kufru, dvouzónovou klimatizaci nebo panoramatické, otevíratelné střešní okno, což jsou věci pro Dacii ještě nedávno nemyslitelné.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gU_3/oYor/dacia-bigster.jpeg?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Bigster je pořádný kus auta, který nabídne i nečekanou šířku výbavy.
Bigster si tak brousí zuby i na konkurenty věhlasných značek, kterým chce svou výjimečnou kombinací prostoru, výbavy, užitné hodnoty a ceny odlákat zákazníky. Jeho ceník totiž začíná na 550 tisících a končí tam, kde o dvacet čísel kratší Karoq (ve srovnatelné variantě) teprve začíná. Detaily si můžete prostudovat v našem článku o cenách a výbavách Bigsteru.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_gZ_6/PKZBO.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Bestseller Duster loni přijel v nové generaci. Už se na něj stojí fronty…
Že je Bigster trefou do černého, je poměrně jasné už v momentu, kdy se teprve otevírají objednávky. Tento velký model tak má šanci stát se další hvězdou široké (a také poměrně mladé) modelové nabídky Dacie, která získává úspěchy a ocenění každým rokem. Kompaktní Sandero je například (již od roku 2017) nejprodávanější auto na evropském trhu pro soukromou klientelu (tedy bez prodejů fleetu), loni se dokonce stalo tím úplně nejprodávanějším.
![](http://d62-a.sdn.cz/d_62/c_img_m2_A/nOyK4m0UavCYqMNcAzRhx/c8d6/dacia-spring.jpeg?fl=cro,0,0,2000,1333%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Také Spring se ukázal ve velmi silně přepracované verzi, loni si ho pořídilo přes 22 tisíc zákazníků. Letos je potenciál ještě větší.
Pomohlo tak Dacii k růstu o 2,7 % celosvětově (celkem prodali 676 340 vozů) a v ČR o plných 20 % (celkem 9 422 vozů)! Přitom bestseller Duster a nejdostupnější elektromobil Spring loni prošly mezigenerační výměnou a až letos zasáhnou do prodejů naplno, v průběhu jara se k nim připojí právě ještě Bigster. Letošní úspěch je tak skoro zaručen.
Dacia také letos zaútočila na dakarské vítězství. Nakonec skončila mimo pódium (velmi těsně, Nasser Al-Attiyah dojel čtvrtý), ale je to velký příslib pro příští rok.
Důležité je i to, že je zájem nejen o elektrický Spring, ale že se Dacii daří také v prodejích LPG verzí a hybridů, což je efektivní cesta pro snižování emisí (a vyhnutí se mastným pokutám, které by se následně projevily v cenách pro zákazníky). I budoucnost by tak pro Dacii měla být slibná…