Hlavní obsah

Nejdostupnější mazda končí! Její hybridní nástupce je sice úspornější, ale o dost dražší

Foto: Lukáš Volšický

Malá Mazda2 poháněná spalovacím motorem po deseti letech na evropském trhu končí, její roli zastoupí hybridní verze vyvinutá Toyotou, která je sice ekologičtější, ale také o poznání dražší.

Článek

Vydržela na trhu celých deset let, a i když nikdy vyloženě neudělala díru do světa, bude nám chybět. Třetí generace Mazdy2 bylo totiž sympatické malé auto, na které se nejen hezky dívalo, ale byla také radost ho řídit. Nyní však musí definitivně skončit. A vlastně to není žádné překvapení.

Malá auta byla vždy v ohrožení – jejich vývoj totiž stojí stejné peníze jako u těch velkých, ale marže na nich jsou kvůli konkurenčnímu tlaku na cenu minimální. Musíte jich tak prodat skutečně velkou hromadu, aby se vám je vůbec vyplatilo vyrábět. Když si k tomu přidáte ekologický tlak na snižování emisí, je to pro ně skoro konečná, jejich elektrifikace je totiž v poměru k celkové ceně dost drahá (jak si ke konci článku ukážeme).

Foto: Lukáš Volšický

Benzinová Mazda2 byla prostě mazlík – na pohled roztomilá, za volantem zábavná, přitom úsporná a spolehlivá. A nestála majlant.

Proto není divu, že když Mazda hledala partnera pro novou generaci malé dvojky, spojila se s Toyotou, jejíž hybridní pohony jsou vyhlášené. Akorát nás mrzelo, že se to celé urodilo tak narychlo, že Mazda stihla jen připlácnout svůj znak na Yarise bez dalších designových úprav. Svůj účel to však splnilo – hybridní Mazda2 emituje o 15-20 % méně CO2 (hlavně se tak dostává pod šibeničních 94 g/km, které platí od letoška). Má to akorát jediný háček…

Foto: Lukáš Volšický

Hybrid je výkonnější, přitom také úspornější. A automatickou převodovku máte v ceně.

Zatímco se benzinová Mazda2 prodávala za cenu od cca 425 tisíc korun, za hybrid budete muset vyklepat z prasátka minimálně o 60 tisíc víc (a to jen díky akční slevě 50 tisíc korun, kterou automobilka na hybridní dvojku poskytuje). Na druhou stranu za své peníze dostanete o 40 koní vyšší výkon a automatickou převodovku k tomu. A díky reálné spotřebě kolem 4,5 litru (o litr nižší než u benzinové verze) nějakou tu korunu ještě ušetříte. Takže to vlastně není vůbec špatný obchod. Pokud na to máte. Případně se poohlédněte po ojetince.

Související témata:
Načítám