Článek
Slavnostní premiéra nejmenšího Lexusu LBX se odehrála loni v létě, ještě před koncem roku jsme se s městským crossoverem poprvé svezli při mezinárodních jízdách. A nyní konečně dorazil do České republiky, byť zatím jen ve formě jakési malé upoutávky. Co nám tedy prozradila úvodní hrstka kilometrů v tuzemském prostředí?
Pojďme popořadě. Lexus LBX má na délku skoro 4,2 metru a karoserii zvýšenou po vzoru módních crossoverů. Ač technicky vychází z Toyoty Yaris Cross, zvenčí ani uvnitř to nemáte šanci poznat. LBX je sexy městský fešák s nepřehlédnutelným designem a nebývalou náloží výbavy.
A kromě standardní předokolky umí překvapivě i pohon všech kol! V obou případech se bavíme o hybridním pohonu se základem v atmosférickém 1,5litrovém tříválci, jenž spolupracuje s elektromotorem, převodovkou eCVT a NiMH baterií. Výsledkem je maximální systémový výkon 136 koňských sil.
Zvenčí je novinka líbivá, ale co uvnitř? Nejmenší Lexus přijíždí v době, kdy ostatní výrobci na malých prémiovkách spíše šetří, takže se často nebojí použít tvrdé plasty a všednější techniku. To však není případ LBX, které hned po prvním usednutí navodí dojem luxusního auta. Kvalitní a na dotyk příjemné materiály v kombinaci se svižným infotainmentem a ostrou obrazovkou, pohodlné sedačky s vyhříváním… Tak to má vypadat!
První část naší krátké testovací trasy vede Berounem, kde je auto jako doma. Hladké a okamžité rozjezdy z místa doprovází snadné vodění prcka městskými uličkami. Není to však vůz vhodný jen do přecpaných center. Za městem se nenápadně připojí patnáctistovka a LBX se mrštně a lehkonoze proplétá utaženými okreskami.
Ač asi nikdo neplánuje používat LBX coby cesťák na dlouhé přesuny, neodpustili jsme si ani krátkou dálniční vložku. Při potřebě okamžitého zrychlení se v pozadí sice ozve ševelení vytočeného tříválce, po ustálení tempa však sedíte v překvapivě dospělém a velmi dobře odhlučněném autě. Spotřebu na takto krátké trase nemá smysl komentovat, dlouhodobě byste však s baby Lexusem měli jezdit kolem pěti litrů zcela bez problému.
Prémiový audiosystém Mark Levinson s 13 reproduktory, aktivní potlačení hluku, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, 12,3″ digitální přístrojový štít… To je jen hrstka výbavových položek, kterými se v novém Lexusu LBX můžete nechat rozmazlit. Jen nezapomeňte, že s vaší náročností začne růst i pořizovací cenovka.
Standardní ceník LBX startuje na částce 770 000 Kč, čtyřkolku najdeme až ve vyšší výbavě a stojí rovný milion. Lexus však uvádí novinku na český trh s atraktivním zvýhodněním, a tak ji nyní pořídíte od 699 000 Kč, zatímco ve vyšších výbavách se sleva šplhá až na 176 000 Kč. A připraven je i značkový operák, se kterým vám LBX může dělat společnost od 7 990 Kč měsíčně. To už zní fajn, no ne?