Hlavní obsah

Nejdivočejší Fiat dneška má 240 koní a jezdí bokem. Chystá se i na české okresky

Foto: Abarth

Italové před časem uvedli novou šestistovku, jíž teď doplňuje sportovní varianta od Abarthu. Tvařte se překvapeně, oba modely jsou pochopitelně elektrické.

Článek

Nový Fiat 600 přijel coby praktičtější alternativa k malé roztomilé pětistovce. Jezdí na elektřinu a v akčním ceníku od 799 900 Kč patří k nejdostupnějším elektromobilům v dané kategorii. Teď ho přispěchal podpořit jeho opepřený sourozenec Abarth 600e.

Podrobnosti si italský výrobce zatím nechává pro sebe. Prozradil však, že nabroušená novinka má 240 koňských sil a minimálně podle první publikované fotky jezdí ochotně bokem. Na snímku můžete vidět kousek z limitované edice Scorpionissima s extravagantním lakováním Hypersonic Purple. Takových aut vznikne jen 1 949 kusů coby oslava pětasedmdesátiletého výročí od založení společnosti se štírem ve znaku.

Oproti klasické šestistovce se sportovní verze vyznačuje 20" koly s širšími pneumatikami, posílenými brzdami, a dokonce i samosvorem mezi předními koly. Odlišné je rovněž ostřejší tvarování nárazníku, přehlédnout nelze ani zadní spoiler.

Foto: Fiat

Jen pro srovnání, takto krotce vypadá šestistovka v civilu.

Nejde přitom o první Fiat 600, který prošel modifikací od Abarthu. Již v padesátých a šedesátých letech – tehdy byl Abarth ještě nezávislým tunerem – upravovala firma šestistovkám motory i karoserie.

Foto: Ruote da Sogno

Původní „šestistovky“ od Abarthu byly skutečně ostré střely.

Jak nám počátkem tohoto roku potvrdilo tuzemské zastoupení značek Fiat a Abarth, budoucnost sportovního výrobce by výhledově měla být ryze elektrická, na českém trhu však hodlá pokračovat.

K něčemu podobnému směřuje i mateřský Fiat, ten se ale zatím spalovacích motorů nevzdává. Potvrdil, že nová 600 brzy dorazí také s benzinovou dvanáctistovkou, která by pořizovací cenu modelu mohla stlačit na obzvlášť zajímavou hodnotu.

Načítám