Článek
Příběh čínského MPV je mimořádně zajímavý, navrhoval jej totiž někdejší šéf Bentley Stefan Sielaff a nutno říct, že při stavbě se pořádně odvázal. Jak totiž ukazují snímky z právě probíhajícího autosalonu v Pekingu, auto dostává několik velice zajímavých designových řešení.
Vůz má například dvoje posuvné dveře, a protože tu zcela chybí druhý pár sloupků, vznikne po jejich otevření nástupní prostor o šířce 1,5 metru. Zeekr říká, že je „největší v historii automobilismu“. Zkrátka pořádná díra!
Mix zároveň těží z výhod elektrické platformy. Plochá podlaha a kola zcela v rozích karoserie přinášejí opravdu velkorysý prostor pro celou posádku. Navzdory délce skoro 4,7 metru a především rozvoru 3 008 milimetrů zůstává novinka pouze u dvou řad sedadel. Pořídit můžete variantu s pěti nebo šesti (3+3) místy.
V Pekingu se sice novinka prezentuje jako koncept, Sielaff však přímo na místě potvrdil, že sériové auto se bude lišit jen minimálně. Technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím. Od čínských úřadů víme jen to, že vůz dostane baterii s kapacitou 86 kWh (sdílenou s dalšími modely značky), již díky 800V architektuře půjde nabíjet výkonem až 360 kW.
Proč právě takto koncipované auto? Značka říká, že chce zalepit díru na trhu. Počet elektrických MPV na čínském trhu sice rychle roste (v nedávné době se představilo třeba luxusní Volvo EM90), většina z nich má však přes pět metrů a cenovkou míří na movitější klientelu. Zeekr chce nabídnout menší a dostupnější alternativu. Prodej novinky odstartuje ještě letos, avšak zatím pouze v Číně.