Hlavní obsah

Něco se opravdu děje. Němečtí výrobci vozů prodávají na domácím trhu méně aut než před pandemií

Foto: Volskwagen

V Německu se letos prodá 2,8 milionu nových vozů domácích automobilek, tedy přibližně o čtvrtinu méně než v roce 2019 před vypuknutím koronavirové krize. Deníku Augsburger Allgemeine to řekl analytik Manuel Kallweit z německého svazu automobilového průmyslu VDA. Na vině je podle něj obtížná hospodářská situace a menší ochota spotřebitelů utrácet.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Vývoj v Německu není ojedinělý, ale je součástí složitého prostředí na globálním trhu, uvedl Kallweit. „Rovnováha na světovém trhu se mění,“ sdělil listu a dodal, že v Evropě a ve Spojených státech se letos prodá přibližně o 3,7 milionu vozidel méně než před krizí. Čína a Indie naopak zaznamenávají nárůst o čtyři miliony vozidel.

Největší německá a evropská automobilka Volkswagen kvůli těmto problémům oznámila přísnější program snižování nákladů. Poprvé nevyloučila, že může zavírat závody v Německu.

Podle ve středu zveřejněného průzkumu hospodářského institutu Ifo se podnikatelské prostředí v německém automobilovém průmyslu v srpnu zhoršilo čtvrtý měsíc po sobě. Ukazatel nálady v odvětví klesl na minus 24,7 bodu z červencových minus 18,5 bodu. Na německých automobilkách je závislá řada českých podniků.

Expertka institutu Ifo Anita Wolfová nevidí navzdory krizi a špatné náladě v německém automobilovém průmyslu situaci černě. Odvětví by neodepisovala: „Není to první krize, kterou automobilový průmysl musel projít,“ citovala ji agentura DPA. A nebude podle ní ani poslední.

V minulosti se výrobci vozů ukázali jako velmi odolní a silní v inovacích během krizí, zdůraznila Wolfová. Ukázali to například při řešení potíží dodavatelského řetězce v posledních letech nebo při vývoji patentů pro elektrický pohon, dodala.

Načítám