Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Zatímco na našem trhu může něco takového působit úsměvně, doma v Japonsku jde o běžnou praxi. „Očesané“ BRZ se nabízelo už v první generaci od roku 2013 a pokračuje také ve druhém vydání. Jmenuje se BRZ Cup a jak už název napovídá, jde o ideální základ pro okruhové nadšence.
Oholené BRZ dostává 16″ ocelové disky s malými pneumatikami z prostého důvodu. Subaru moc dobře ví, že je stejně rychle vyměníte za závodní kola. Cupová verze se dále vyznačuje ochrannou klecí v kabině, která pro rok 2024 prošla drobnými úpravami tvarů. Nově je součástí základního sporťáku také bezpečnostní sada EyeSight, která se nedávno naučila spolupracovat s vozy vybavenými manuální převodovkou.
Z interiéru mizí boční i hlavové airbagy, stejně jako většina akustické izolace. Sedačka řidiče je připravena na instalaci šestibodového bezpečnostního pásu, Subaru pak přidává další chladič motorového oleje. Počítá se zkrátka s častým ostrým nasazením! Navzdory všem výše zmíněným úpravám zůstává pohotovostní hmotnost na úrovni sériového auta, tedy necelých 1,3 tuny.
Výrobci podobných aut v honbě za úsporou dalších kilogramů často vykuchají i komfortní prvky včetně klimatizace, ta však v BRZ zůstává. Subaru své zákazníky přesto varuje, že BRZ Cup „může přinášet určité nevýhody, pokud jde o jízdní komfort, řízení, nastupování či odhlučnění“. To v jen tak nějaké příručce nenajdete…
Taková zpráva by leckoho mohla odradit, jenže automobiloví nadšenci moc dobře vědí, jak poctivý základ pro okruhové dovádění tento kousek představuje. Navíc za prima peníze, v přepočtu vychází na nějakých 570 000 Kč („náš“ ceník BRZ začíná nad milionem), tudíž se těší velkým prodejním úspěchům. Jedna nevýhoda tu je, pro našince docela zásadní. Očesané BRZ se oficiálně prodává pouze v Japonsku.