Článek
Automobilka Hyundai má dnes v České republice 60 dealerství. Jen tento rok se síť rozrostla o pět nových na strategických místech v Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Benešově. A značka avizuje, že ani tím nekončí.
Další rozšíření bude pokračovat i v roce 2024, kdy Hyundai plánuje otevřít zázemí značky v dalších třech až pěti lokalitách. „Dnes máme 60 prodejních a 61 servisních míst. Máme tak pokryta všechna krajská města a snažíme se snížit dojezdovou vzdálenost k dealerům privátním i fleetovým zákazníkům, již jsou stále náročnější na kvalitní služby a komfort, který jim naše dealerská síť poskytuje,“ vysvětluje Ondřej Pospíšil, obchodní ředitel českého zastoupení Hyundai.
Hyundai v Česku neplánuje sáhnout k agenturnímu prodeji. To znamená, že nové vozy koupíte přímo v autorizovaných dealerstvích automobilky. Firma si vzhledem k loajalitě svých zákazníků naopak zakládá na své autorizované dealerské síti.
Stále častějším trendem ve světě aut je také online prodej. Byť je u nás v plenkách, Hyundai se připravuje i na tuto možnost. „Český zákazník při nákupu nového vozu stále preferuje osobní kontakt a návštěvu dealerství. Jsme ale přesvědčeni o tom, že se v budoucnu může situace změnit,“ pokračuje Pospíšil.
Aktuálně lze vozy pořídit online prostřednictvím nástroje Cl!ck to Buy, který však umožňuje pouze nákup v hotovosti. To se má změnit příštím v roce, kdy půjde vůz objednat přes internet včetně finančních služeb.
„Dobrou příležitostí pro rozvoj v tomto odvětví může být dostupný elektromobil Casper. Dá nám šanci představit produkt, který lze jednoduše konfigurovat, a objednání online tak bude pro zákazníky co nejsnazší,“ dodává Pospíšil s tím, že nejmenší dostupný elektrovůz Hyundai dorazí na evropský trh v příštím roce. Jeho ceník by měl podle dřívějších informací startovat lehce nad půlmilionem.