Článek
Lamborghini potvrdilo, že nástupce Aventadoru se představí 29. března. Do té doby si musíme ještě chvíli vystačit s informacemi o zbrusu novém atmosférickém dvanáctiválci nebo špičkovém karbonovém šasi… A také přístrojovém panelu inspirovaném kokpity stíhaček.
Novinkou u sériového Lamborghini LB744 bude celkem sedm různých základních režimů, které navzájem budou umožňovat až 13 různých kombinací elektrifikace, rekuperace a pochopitelně i výkonu. Režimy se budou ovládat pomocí dvou otočných ovladačů na volantu.
Začněme tím „nejmírumilovnějším“ nastavením. V městském režimu Città na všechna čtyři kola putuje pouze nějakých 180 koní z elektromotorů, díky čemuž je z chladnokrevného supersportu učiněný beránek – dvanáctiválec tiše dřímá a auto se za téměř neslyšného hvizdu proplétá městskou džunglí.
V případě, že však elektrická šťáva začne docházet, spustí se režim Recharge, řídicí jednotka nahodí 6,5l V12, díky čemuž se baterie o kapacitě 3,8 kWh nabije za 6 minut. Management pohonného ústrojí potom pokládá za prioritu dobíjení akumulátoru a rekuperace funguje na maximum. V režimu Hybrid fungují oba motory současně a vzájemně se doplňují dle potřeby.
Režim Strada je vhodný pro denní užívání – spalovací motor je permanentně v pohotovosti s výkonem přiškrceným na 874 koní, zatímco řídicí jednotka, převodovka i podvozek jsou v komfortním režimu. Režim Sport je principově podobný, nabízí však až 894 koní, ostřejší reakce pohonné soustavy a tužší nastavení odpružení.
Corsa je nejagresivnější režim, který popustí uzdu celému stádu čítajícímu 1015 koňských sil, půjde tedy o režim využívaný zejména při jízdě na okruhu. V tomto režimu je aktivní systém Launch control pro bleskové odstartování z místa, údajně tu má být možnost úplně vypnout kontrolu trakce.
Výše zmíněný strohý výčet režimů však není vše – nástupce Aventadoru nabídne až 13 různých variant. Například režim Corsa Recharge umožňuje plný výkon pohonné soustavy, prioritou hybridního systému je však rekuperace a ukládání energie do baterií. Tento režim se uplatní při soustavné jízdě na okruhu čítající několik za sebou jdoucích kol – kdy se baterie dobijí při prudkém brzdění do zatáček.
Režim Strada Hybrid například počítá s menší možností rekuperace a větším zapojením spalovacího motoru, je tedy vhodný pro dlouhé cesty, jak uvádí automobilka. I přes kombinovaný výkon obou motorů nabízí komfort užívání v podobě měkčího odpružení a klidnějších reakcí převodovky nebo plynového pedálu.
Naštěstí už se nám čekání krátí a dočkáme se zbrusu nového plemene rozzuřeného býka ze Sant’Agata Bolognese. Následník rodu, jehož tradici tu po celá desetiletí budovaly modely Miura, Countach, Diablo, Murciélago a donedávna také Aventador, se představí již brzy. My už jsme si datum 29. března poznačili v kalendáři, a vy?