Hlavní obsah

Nakoukněte do nového Lamborghini: Volant plný tlačítek a 13 jízdních režimů na hraní

Foto: Lamborghini

Nové Lamborghini, které v nabídce nahradí typ Aventador, bude mít 7 základních jízdních režimů, díky čemuž se výkon pohonné soustavy bude pohybovat v rozmezí od 180 do 1 015 koňských sil.

Nekonečný příběh postupného odhalování nástupce Lamborghini Aventador, prozatím pojmenovaného kódovým označením LB744, pokračuje. Slavná automobilka ze Sant’Agata Bolognese odhaluje další díly skládačky – tentokrát jde o přístrojový panel, přes který bude možné regulovat temperament zuřícího býka.

Článek

Lamborghini potvrdilo, že nástupce Aventadoru se představí 29. března. Do té doby si musíme ještě chvíli vystačit s informacemi o zbrusu novém atmosférickém dvanáctiválci nebo špičkovém karbonovém šasi… A také přístrojovém panelu inspirovaném kokpity stíhaček.

Novinkou u sériového Lamborghini LB744 bude celkem sedm různých základních režimů, které navzájem budou umožňovat až 13 různých kombinací elektrifikace, rekuperace a pochopitelně i výkonu. Režimy se budou ovládat pomocí dvou otočných ovladačů na volantu.

Začněme tím „nejmírumilovnějším“ nastavením. V městském režimu Città na všechna čtyři kola putuje pouze nějakých 180 koní z elektromotorů, díky čemuž je z chladnokrevného supersportu učiněný beránek – dvanáctiválec tiše dřímá a auto se za téměř neslyšného hvizdu proplétá městskou džunglí.

V případě, že však elektrická šťáva začne docházet, spustí se režim Recharge, řídicí jednotka nahodí 6,5l V12, díky čemuž se baterie o kapacitě 3,8 kWh nabije za 6 minut. Management pohonného ústrojí potom pokládá za prioritu dobíjení akumulátoru a rekuperace funguje na maximum. V režimu Hybrid fungují oba motory současně a vzájemně se doplňují dle potřeby.

Režim Strada je vhodný pro denní užívání – spalovací motor je permanentně v pohotovosti s výkonem přiškrceným na 874 koní, zatímco řídicí jednotka, převodovka i podvozek jsou v komfortním režimu. Režim Sport je principově podobný, nabízí však až 894 koní, ostřejší reakce pohonné soustavy a tužší nastavení odpružení.

Corsa je nejagresivnější režim, který popustí uzdu celému stádu čítajícímu 1015 koňských sil, půjde tedy o režim využívaný zejména při jízdě na okruhu. V tomto režimu je aktivní systém Launch control pro bleskové odstartování z místa, údajně tu má být možnost úplně vypnout kontrolu trakce.

Výše zmíněný strohý výčet režimů však není vše – nástupce Aventadoru nabídne až 13 různých variant. Například režim Corsa Recharge umožňuje plný výkon pohonné soustavy, prioritou hybridního systému je však rekuperace a ukládání energie do baterií. Tento režim se uplatní při soustavné jízdě na okruhu čítající několik za sebou jdoucích kol – kdy se baterie dobijí při prudkém brzdění do zatáček.

Režim Strada Hybrid například počítá s menší možností rekuperace a větším zapojením spalovacího motoru, je tedy vhodný pro dlouhé cesty, jak uvádí automobilka. I přes kombinovaný výkon obou motorů nabízí komfort užívání v podobě měkčího odpružení a klidnějších reakcí převodovky nebo plynového pedálu.

Naštěstí už se nám čekání krátí a dočkáme se zbrusu nového plemene rozzuřeného býka ze Sant’Agata Bolognese. Následník rodu, jehož tradici tu po celá desetiletí budovaly modely Miura, Countach, Diablo, Murciélago donedávna také Aventador, se představí již brzy. My už jsme si datum 29. března poznačili v kalendáři, a vy?

Načítám