Hlavní obsah

Nabroušený jako žiletka: Golf v nejostřejší verzi GTI Clubsport bude skvělou okreskovou i okruhovou zbraní

Foto: Volkswagen

Nejrychlejší a nejostřejší verze Golfu GTI označená jako Clubsport se právě představuje takřka na domácí půdě - v zeleném pekle Nürburgringu, kde již brzy odstartuje legendární vytrvalostní závod. Chcete vědět víc?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pokud jde o slavné čtyřiadvacetihodinovky, většině lidí v mysli naskočí představa Le Mans. Jenže to je ve srovnání se čtyřiadvacítkou na Ringu čajíček. Na Nordschleife, nejnáročnějším závodním okruhu na světě, se tu za denního světla i v neproniknutelné noční temnotě, mlze nebo dešti řežou profíci v GT3 i amatéři na pomalejších strojích, předjíždí se tu, kde to jen jde, a zcela nemilosrdně, protože i v takhle dlouhém závodě záleží v cíli na každé sekundě. Jestli je 24h Le Mans souboj gentlemanů, závod na Ringu připomíná bohapustou pouliční bitku, kterou vyhraje ten, co se poslední udrží na nohou.

Není náhodou, že Volkswagen poprvé veřejnosti ukazuje zcela nový Golf GTI Clubsport právě tady – tento nabroušený hot hatch patří k pravidelným účastníkům závodu, sériové kousky se po trati prohánějí ve dnech pro veřejnost a jeden tu svého času dokonce držel rekord pro produkční vozy s pohonem předních kol. Než mu ho loni vyfoukl Civic Type-R. Přišel čas sesadit krále…?

Foto: Volkswagen

Modernizace Golfu GTI Clubsport jde ruku v ruce s modernizací běžného Golfu, design nejostřejšího GTI je ale patřičně nabroušený.

Golfy do boje!

Do letošního závodu na Nürburgringu zasáhnou hned čtyři golfy: Tři klasické Golfy GTI se zúčastní nedělního tříhodinového závodu ADAC 24h Classic, jeden speciálně upravený GTI Clubsport s výkonem 380 koní pak vyrazí do hlavního závodu Nürburgring 24h se startovním číslem 50 připomínajícím letošní jubileum Golfu.

Foto: Volkswagen

Na viděnou na Nürburgringu!

Potenciál by tu byl! Modernizovaný Golf GTI Clubsport 8.5 přijíždí s agresivnějším vzhledem zamračených předních světel a nové masky chladiče a nabroušenými prvky v předním nárazníku, na zádi má kromě LED světel s novou grafikou především rozměrné křídlo a mezi dvěma macatými koncovkami výfuku Akrapovič je ostře řezaný difuzor (ehm, spíš jeho náznak). Podběhy pak mohou vyplňovat nová kovaná 19palcová (v základu mají 18 palců) kola Warmenau (pojmenovaná podle sídla sportovní divize VW R), která kromě toho, že vypadají skvěle, jsou také ultralehká – každé z nich váží pouhých 8 kilo.

Foto: Volkswagen

Vypadá rychle už na pohled - a pěkně rychle také umí pelášit!

To nejzajímavější je však ukryté pod tím sexy sportovním kabátkem. V první řadě jde o další evoluci přeplňovaného motoru 2.0 TSI (EA888 evo4) produkujícího rovných 300 koní a 400 Nm (klasické GTI v rámci modernizace posílilo na 265 k a 370 Nm), které přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku roztáčí přední kola. Díky tomu GTI Clubsport vystřelí na stovku za pouhých 5,6 sekundy a rozjede se až na (elektronicky omezených) 250 km/h, respektive 270 km/h s příplatkovým GTI Performance paketem (obsahujícím výfuky Akrapovič a 19" kola).

Foto: Volkswagen

Modernizací prošla i kabina, což znamená větší (12,9") a propracovanější infotainment a návrat klasických tlačítek na volant místo dotykových. K tomu dostanete anatomické sedačky, hliníkové pedály a kupu znáčků GTI.

Golf GTI Clubsport je také vyzbrojený progresivním řízením (má variabilní převod hřebenové převodky zrychlující řízení směrem k dorazu, abyste nemuseli v ostrých zatáčkách ručkovat po volantu), které pomáhal ladit Sven Bohnhorst, podvozkový mág od Bugatti. Dále elektronicky ovládanou uzávěrkou diferenciálu přední nápravy (ve spolupráci se kontrolou stability optimalizuje adhezi a ovladatelnost bez negativního vlivu do řízení), adaptivním podvozkem (dodávaným na přání) se speciálním režimem pro Nordschleife (ostré nastavení motoru a řízení, ale měkčí podvozek), voličem jízdních režimů a integrovaným manažerem jízdní dynamiky (VDM), centrálním řídicím mozkem zajišťujícím dokonalou souhru všech komponent pro co nejlepší čas na kolo a zážitek za volantem.

Pozorní čtenáři si už možná všimli, že technicky se oproti „předfaceliftovému“ Clubsportu nic moc nezměnilo, ale inženýři pečlivě ladili nastavení mechanických částí a kód těch elektronických, aby byl nový Clubsport ještě zábavnější a rychlejší. Potvrdí to rekordem na Ringu? Nechme se překvapit…

Jak se vám líbí nový Golf GTI Clubsport?
Sem s ním, Nürburgring volá!
8,6 %
Nürburgring volá, ale můj bankovní účet pláče.
69,9 %
Počkám si na Golf R.
21,5 %
Celkem hlasovalo 385 čtenářů.
Načítám