Hlavní obsah

Nabroušená pila od Lamborghini má 920 koní, vzrušující tvary a sexy jméno: Temerario

Foto: Lamborghini

Rodina supersportovních monster Lamborghini je znovu kompletní. Po Revueltu, nástupci dvanáctiválcového Aventadoru, italská automobilka představuje Temerario, nástupce desetiválcového Huracánu. Akorát už nemá desetiválec. To by ale nemuselo snad ani vadit, když má tenhle býček o tolik víc síly…

Článek

Ferrari má hybridní supersport, McLaren má hybridní supersport a Lamborghini na téhle party pochopitelně nemůže chybět. Zatímco ale konkurence „vysrabila“ a vsadila na šestiválec, tohle lambo má uprostřed své agresivně tvarované karoserie umístěný osmiválec. A rozhodně ne ledajaký!

Koncepčně jde sice o starý známý 4,0 V8 twin-turbo, který známe od Audi nebo Porsche, jenže pro použití u Lamborghini ho významně upravili – nyní má například plochou kliku nebo titanové ojnice. Díky tomu točí stratosférických 10 000 otáček a jen o chloupek níž ze sebe vydá všech svých 800 koní (o 160 víc než nejsilnější Huracán Tecnica) a 730 Nm. O pořádný ječák doplňující vysokootáčkovou senzaci, kterou si pamatujeme z desetiválcového Huracánu, bychom tak neměli zcela přijít. Je tu ale ještě něco navíc.

Co znamená Temerario?

Lamborghini pokračuje v tradici pojmenovávání svých modelů podle býků, kteří bojovali v koridě s toreadory. Temerario si svou slávu vysloužil v roce 1875 a jeho jméno znamená „divoký“ nebo „odvážný“.

Foto: Lamborghini

Dvakrát přeplňovaný osmiválec je srdcem tohoto monstra.

Nový motor totiž doplňuje trojice elektromotorů (po jednom 85koňovém na každém předním kole, třetí s výkonem 150 koní je v osmistupňové automatické dvouspojkové převodovce) vypůjčených z Revuelta. Ale vůbec nejde o úlitbu ekologii, malá baterie (o kapacitě 3,8 kWh s možností, nikoliv nutností dobíjení ze zásuvky) umožní dojezd pouhých 15 km – i tady se elektrický doping stará hlavně o brutálně ostrou odezvu na plyn a precizní vektorování točivého momentu. Jízdní zážitek by tak měl být o třídu jinde než v analogovém Huracánu.

Foto: Lamborghini

920 koní? Dost, aby Temerario s přehledem smázlo konkurenci, a přitom neohrozilo tisícikoňové Revuelto.

A rychlost také. Díky ohromné síle kombinovaných 920 koní (Ferrari 296 GTB disponuje výkonem 830 koní a McLaren Artura jen 680 koní) a sofistikovanému pohonu totiž Temerario vystřelí z klidu na stovku za pouhých 2,7 sekundy (Huracán Tecnica stejnou disciplínu zvládá za 3,2 s) a rozjede se až na 343 km/h (předchůdce uměl 325 km/h).

Foto: Lamborghini

Před spolujezdcem nesmí chybět informační displej. Ale silně pochybujeme, že bude mít čas na něj v tom kalupu koukat.

Všechna ta technika přidala Temerariu na hmotnosti (asi 268 kg, ale mezi příplatky bude i „odlehčovací“ paket, který ušetří 55 kg), ale výsledných 1 690 kg pořád není žádná tragédie (na rozdíl třeba od BMW M5) – i když o 220 kg převyšuje hmotnost Ferrari. Ferrari 296 GTB tak asi bude pořád rychlejší na okruhu, jenže motor Lamborghini Temerario slibuje divočejší zážitek, ze kterého vám bude běhat mráz po zádech. Přesně jak jsme u vozů s býkem ve znaku zvyklí…

To ostatně potvrzuje i Stephan Winkelmann: „Výkon a parametry jsou jedním úhlem pohledu, ale stejně důležité jsou i emoce.“ A o ty ani s elektrickým dopingem Lamborghini nepřijde. A také s ním nepřijde o zákazníky, Revuelto je totiž prý vyprodané na příští tři roky. Takže se honem utíkejte postavit do fronty na Temerario, které dorazí na trh již příští rok. O ceně sice nikdo zatím neřekl ani slovo, ale jestli nemáte na účtu volných aspoň deset milionů, tak na něj rovnou zapomeňte…

Jak se vám líbí Lamborghini Temerario?
Strašně ho chci!
8,7 %
Strašně ho chci, ale nemám na něj kačky!
79,6 %
Forza Ferrari!
11,7 %
Celkem hlasovalo 1639 čtenářů.
Související témata:
Načítám