Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Volkswagen nabízel svůj Passat dlouhých pět dekád vždy ve dvou karosářských verzích – sedan (zprvu hatchback) nebo kombi. Až v nové deváté generaci zvolili u VW za vás, můžete totiž mít jen praktické kombi. V Číně je tomu ale jinak. Sedanový sourozenec Passatu, jehož mají Němci na svědomí s místní automobilkou FAW, se tam jmenuje Magotan. Ovšem nyní přichází originál.
Volkswagen Passat Pro stvořený ve spolupráci s koncernem SAIC (ten vlastní i MG) totiž nastavuje laťku o něco výše, anebo snad dál?
Passat Pro je totiž o 89 mm delší než naše evropská specifikace. Na délku tak měří 5 006 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 489 mm. Rozvor má dlouhý 2 871 mm, tedy o 30 mm delší ve srovnání s EU kombi specifikací.
Model je dostupný ve výbavách nazvaných Pioneer a Starry Sky, ke které se pojí ještě sportovní designová sada Black Warrior. A to jsou úplně jiná pojmenování výbav než u nás, kde máme Limited, Elegance, Business a sportovně laděnou R-Line.
Uvnitř čínského Passatu Pro najdete digitální kokpit s úhlopříčkou 10,3 palce, k tomu 15palcový centrální displej infosystému a 11,6palcový displej spolujezdce. Ano, Čína dostala zase něco navíc. Displej spolujezdce se totiž v evropském Passatu vůbec nenabízí.
Dále se zákazníci v Číně mohou těšit na head-up displej s rozšířenou realitou, audiosystém Harman Kardon s 16 reproduktory a na pokročilé poloautonomní řízení vyvinuté společností DJI, která jinak vyrábí různé drony.
Další vychytávkou je měkká pěnová výplň elektricky nastavitelných, vyhřívaných, ventilovaných a masážních sedadel, která má navodit pocit, jako byste seděli na obláčku. K tomu si přidejte 30 barev ambientního osvětlení a palubní osvěžovač vzduchu.
Sedan Passat Pro stojí na platformě MQB a standardně nabízí dvoulitrový zážehový čtyřválec TSI naladěný na výkon 220 koní a točivý moment 350 Nm posílaný skrze sedmirychlostní automat DSG výhradně na přední nápravu.
Uniklé dokumenty čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií ovšem naznačují, že se Passat Pro bude nabízet také se zážehovým čtyřválcem 1,5 TSI o výkonu 160 koní. A co diesely, mild-hybridy nebo plug-in hybridy? Kdepak, o tom se čínské informační zdroje vůbec nezmiňují.
Volkswagen-SAIC už zahájil předobjednávky na čínský Passat Pro, ovšem zatím bez stanovené ceny. Automobilka dále oznámila, že se nový model bude nějakou dobu prodávat po boku v Číně současné generace, představené roku 2019 a faceliftované o tři léta později.