Hlavní obsah

Na tenhle VW zapomeňte: Prodloužený Passat sedan potěší hravé spolujezdce a nabídne obláčkové sedačky

Foto: Volkswagen-SAIC

Pokud si chcete koupit v Evropě Volkswagen Passat v karoserii sedan nebo liftback, tak máte smůlu, protože se na starém kontinentu nabízí výhradě jako kombi. Řešením je buď pořídit Škodu Superb, anebo vyrazit nakupovat do Číny.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Volkswagen nabízel svůj Passat dlouhých pět dekád vždy ve dvou karosářských verzích – sedan (zprvu hatchback) nebo kombi. Až v nové deváté generaci zvolili u VW za vás, můžete totiž mít jen praktické kombi. V Číně je tomu ale jinak. Sedanový sourozenec Passatu, jehož mají Němci na svědomí s místní automobilkou FAW, se tam jmenuje Magotan. Ovšem nyní přichází originál.

Volkswagen Passat Pro stvořený ve spolupráci s koncernem SAIC (ten vlastní i MG) totiž nastavuje laťku o něco výše, anebo snad dál?

Passat Pro je totiž o 89 mm delší než naše evropská specifikace. Na délku tak měří 5 006 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 489 mm. Rozvor má dlouhý 2 871 mm, tedy o 30 mm delší ve srovnání s EU kombi specifikací.

Foto: Volkswagen-SAIC

Jde o sedan, takže má přepracovanou zadní část včetně unikátních světel.

Model je dostupný ve výbavách nazvaných Pioneer a Starry Sky, ke které se pojí ještě sportovní designová sada Black Warrior. A to jsou úplně jiná pojmenování výbav než u nás, kde máme Limited, Elegance, Business a sportovně laděnou R-Line.

Uvnitř čínského Passatu Pro najdete digitální kokpit s úhlopříčkou 10,3 palce, k tomu 15palcový centrální displej infosystému a 11,6palcový displej spolujezdce. Ano, Čína dostala zase něco navíc. Displej spolujezdce se totiž v evropském Passatu vůbec nenabízí.

Dále se zákazníci v Číně mohou těšit na head-up displej s rozšířenou realitou, audiosystém Harman Kardon s 16 reproduktory a na pokročilé poloautonomní řízení vyvinuté společností DJI, která jinak vyrábí různé drony.

Foto: Volkswagen-SAIC

Displej spolujezdce v evropském Passatu nenajdete.

Další vychytávkou je měkká pěnová výplň elektricky nastavitelných, vyhřívaných, ventilovaných a masážních sedadel, která má navodit pocit, jako byste seděli na obláčku. K tomu si přidejte 30 barev ambientního osvětlení a palubní osvěžovač vzduchu.

Sedan Passat Pro stojí na platformě MQB a standardně nabízí dvoulitrový zážehový čtyřválec TSI naladěný na výkon 220 koní a točivý moment 350 Nm posílaný skrze sedmirychlostní automat DSG výhradně na přední nápravu.

Uniklé dokumenty čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií ovšem naznačují, že se Passat Pro bude nabízet také se zážehovým čtyřválcem 1,5 TSI o výkonu 160 koní. A co diesely, mild-hybridy nebo plug-in hybridy? Kdepak, o tom se čínské informační zdroje vůbec nezmiňují.

Volkswagen-SAIC už zahájil předobjednávky na čínský Passat Pro, ovšem zatím bez stanovené ceny. Automobilka dále oznámila, že se nový model bude nějakou dobu prodávat po boku v Číně současné generace, představené roku 2019 a faceliftované o tři léta později.

Načítám