Hlavní obsah

Berlingo, i30 Kombi, Jogger… Dostupná rodinná auta ještě nevymřela! Vybrali jsme 6 modelů, na které vám stačí půl milionu

Foto: Citroën

Ač dnes automobilové trendy nahrávají segmentu SUV a nejrůznějším crossoverům, pořád se dají koupit i rodinná auta klasického střihu, navíc za sympatické peníze.

Článek

Když dnes vstoupíte do nejbližšího automobilového dealerství a poptáte rodinné auto, prodejce vás jako první jistojistě dovede k nějakému SUV. Zvýšené vozy zažívají boom a jejich popularita neustále roste. Pořád ale na českém trhu můžete pořídit prostorná rodinná auta s klasickými karoseriemi, navíc za sympatické peníze. Vybrali jsme šestku těch, která nám na sklonku roku 2023 přijdou (nejen) v poměru cena/výkon nejatraktivnější.

Citroën Berlingo (od 465 000 Kč)

Když koncern PSA oznámil, že své oblíbené dodávky Berlingo, Rifter či Combo bude prodávat výhradně s elektrickým pohonem, byl to pro tradiční zákazníky pořádný šok. A vyvrcholil dramatickým sešupem prodejů. Tuzemské zastoupení nakonec našlo kličku, kterak tyto vozy se spalovacími motory do nabídky vrátit. Dnes je tedy pořídíte s dodatečnou přestavbou v homologaci N1.

Berlingo má v nabídce dvě motorizace – benzinovou 110koňovou dvanáctistovku a 1,5litrový turbodiesel s výkonem 100 nebo 130 koní. Silnější verze se ve vyšších výbavách může pojit s osmistupňovou automatickou převodovkou, standardem je manuální šestikvalt. Se současnou akční cenou (až 80 000 Kč) a bonusem za starý vůz (30 000 Kč) pořídíte motorizaci 1.2 PureTech v základní výbavě Live Pack za 465 000 Kč, nejlevnější diesel stojí 510 000 Kč. Za prodlouženou verzi vozu se připlácí pětadvacet tisíc korun.

Foto: Michal Jirák

Třikrát hurá! Berlingo se spalovacími motory je zpět.

Peugeot Rifter (od 487 900 Kč)

Obdobná je situace také u sourozeneckého modelu Rifter. Návrat na scénu díky homologaci N1, shodná skladba pohonných jednotek a rovněž základní cena pod půlmilionem. Rifter s „jednadvojkou“ stojí v akci 487 900 Kč, na nafťák si připravte 531 200 Kč. Za prodloužené provedení se v závislosti na výbavě připlácí kolem třiceti tisíc korun.

Přestavba v rámci homologace N1 zahrnuje demontáž fixní ocelové přepážky za druhou řadou sedadel, šest zesílených kotevních úchytů v podlaze zavazadlového prostoru a drobné estetické úpravy interiéru. V praxi to znamená, že pro koncového zákazníka z přestavby neplynou žádná uživatelská negativa. Tedy krom toho, že prodloužená verze nemůže dostat sedm míst k sezení, jako tomu bylo dříve.

Foto: Peugeot

Peugeot Rifter v akci. Kdo říká, že vůz vycházející z užitkového auta musí vypadat nudně?

Opel Combo Combi (od 499 990 Kč)

Do třetice všeho dobrého. Combo Combi je dalším sourozencem dvou osobních dodávek zmíněných výše. Také tady máte na výběr mezi benzinovým i naftovým motorem, základní cena je 499 990 Kč za benzinovou „jednadvojku“, respektive 539 990 Kč u turbodieselu. Prodloužená karoserie stojí rovných dvacet tisíc korun.

Základní výbava je u všech tří modelů obdobná, čítá například 16“ ocelová kola, manuální klimatizaci, palubní počítač, senzor únavy řidiče, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či rozpoznávání dopravních značek.

Foto: Opel

Osobní dodávky koncernu Stellantis mají shodnou techniku, vnějším designem i kabinou se však odlišují.

Hyundai i30 Kombi (od 419 990 Kč)

I když se značka Hyundai ve velkém pustila do elektrifikace prostřednictvím modelové řady Ioniq, pořád si v nabídce zachovává i „normální“ auta za sympatické peníze. Zářným příkladem je prostorný kombík i30, který s atmosférickou 110koňovou patnáctistovkou koupíte s aktuální čtyřicetitisícovou prémií od 419 990 Kč. Jedinou její podmínkou je registrace vozu na jméno zákazníka v případě využití Hyundai pojištění.

Úvodní výbava Start má 15“ ocelová kola, halogenové světlomety, manuální klimatizaci či rádio se čtyřmi reproduktory a monochromatickým displejem. Do půl milionu se však vejdou i vyšší výbavové stupně. Naším tajným tipem je limitovaná edice Family Comfort, která stojí s výše zmíněným motorem 449 990 Kč, za přeplňovaný 120koňový tříválec se připlácí deset tisíc korun. Takové auto už má ve výbavě lité šestnáctky, LED denní světla, autonomní nouzové brzdění, elektriky ovládaná přední a zadní okna, tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací senzory s kamerou či 8“ dotykový displej infotainmentu.

Foto: Lukáš Kukla

Nošovický kombík Hyundai i30 je stálicí českého trhu.

Dacia Jogger (od 417 500 Kč)

Titul nejdostupnějšího nového kombi na českém trhu dnes drží Dacia Jogger, jejíž pětimístná verze startuje na 417 500 Kč, za třetí řadu sedadel dáte minimálně 440 500 Kč. Vstupní výbava Essential má jediný motor – 100koňové provedení s litrovým tříválcem, které kombinuje spalování benzinu i LPG. Ve vyšších výbavách však můžete pořídit i o deset koní silnější tříválec výhradně na benzin, v obou případech je standardem šestistupňový manuál.

Základní výbava zahrnuje 16“ ocelová kola, šest airbagů, LED denní a potkávací světlomety, klíč s dálkovým ovládáním, centrální zamykání či systém nouzového brzdění. Vyšší výbava Expression (od 465 000 Kč) už má 16“ kola s poklicemi FlexWheel (na první pohled vypadají jako kola litá), modulární podélné střešní ližiny, zadní parkovací senzory, tempomat nebo osmipalcovou obrazovku multimédií. I nejvyšší výbava Extreme se vejde do půlmilionu, za 490 500 Kč dostanete lité šestnáctky, automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru nebo bezklíčový přístup a startování.

Foto: Dacia

Celá modelová řada Dacia dostala masku s novým logem, auta tak vypadají mnohem atraktivněji.

SsangYong Tivoli Grand (od 479 900 Kč)

Modelová řada Tivoli a Tivoli Grand prošla před pár dny omlazovací procedurou, která se zaměřila především na modernizaci designu. Větší Tivoli Grand se 720litrovým zavazadlovým prostorem začíná na částce 479 900 Kč a pohání jej přeplňovaná benzinová patnáctistovka s výkonem 163 koní, kterou známe třeba z Koranda nebo Torrese.

Výbava Tivoli Grand je pestrá, navíc dnes bez příplatku dostanete provedení Style+ s ještě bohatším vybavením. Součástí jsou 16“ hliníková kola, zadní parkovací senzory, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívání předních sedadel a volantu, skla se zvýšeným tónováním, střešní ližiny, tempomat či LED světla denního svícení.

Foto: SsangYong

SsangYong Tivoli Grand změnil s omlazením svou tvář, pořád ale zůstává nanejvýš praktický.

I když se nás televizní reklamy či billboardy podél silnic snaží přesvědčit, že jiná auta než SUV neexistují, náš přehled dokazuje opak. Velkoprostorových vozů je dnes sice pomálu, pořád ale existují atraktivní alternativy, které vyhoví i početnějším rodinám. Tak co, vybrali byste si?

Z daného výběru mě nejvíce zaujal vůz:
Citroën Berlingo
16,4 %
Peugeot Rifter
7,4 %
Opel Combo Combi
2,3 %
Hyundai i30 Kombi
11,7 %
Dacia Jogger
10,8 %
SsangYong Tivoli Grand
51,4 %
Celkem hlasovalo 2320 čtenářů.
Načítám