Hlavní obsah

Na Slovensku se zbláznili. Šílená čtyřkolka má lepší parametry než Bugatti Veyron, zběsilost s výkonem 1 200 koní stojí neuvěřitelný balík

Foto: Engler Automotive

Pokud se chcete na silnici zabít snadno a rychle, máme jeden tip.

Slovenská společnost Engler se na poli čtyřkolek (quad bike) proslavila už před páry lety, když představila model Desat s desetiválcem z Audi R8. Nyní firma ukázala další, a nutno dodat, ještě větší šílenost. Opět jde o čtyřkolku, ale tentokrát s dvanáctiválcem a parametry lepšími, než nabídnou exotické supersporty světových značek.

Článek

Další divoká čtyřkolka je tady a podobně jako prvotní Engler Desat s desetiválcem z Audi R8 opět nevypadá jako čtyřkolka, ale spíše jako nějaký roadster s řídítky. Novinka se jmenuje Enger V12, což naznačuje, že Slováci do útrob modelu zabudovali něco divočejšího než desetiválec.

A taky, že jo. Jde o dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s výkonem 1 200 koní, točivým momentem 1 200 Nm, který je zastavěn do modelu o provozní hmotnosti 1 200 kilogramů. Takže ano, jde o čtyřkolku (quad bike), ovšem s parametry hypersportu. Vždyť ikonický Veyron od Bugatti měl svého času „jenom“ tisíc koní.

Foto: Engler Automotive

Na druhou stranu, kdo to má. Čtyřkolka o 1 200 kobylách je prostě extrém. Navíc ta hmotnost…

Zakladatel firmy Viktor Engler sice dosud neprozradil, odkud přeplňovaný motor pochází (do roka se to prý dozvíme), nicméně sdělil, že se plánuje i jeho atmosférická verze umírněná na 700 až 800 koní.

Zajímavostí je osmirychlostní dvouspojková samočinná převodovka, která váží asi 30 kilogramů a zvládá přenést tak obrovský točivý moment, jaký instalovaný dvanáctiválec vyprodukuje. A to je konstrukční špička.

Foto: Engler Automotive

Řídítka jsou z karbonu, obrazovky dotykové, sedadla kožená a velice luxusní.

Aby quad bike s parametry hypersportu dobře fungoval, nabídne dále titanový výfuk, 20palcová kovaná hořčíková kola, karbon-keramické brzdy, pneumatiky Michelin, karbonová řídítka, LED diodové světlomety, malé nastavitelné čelní sklo, aktivní aerodynamické klapky, specifické odpružení a dvě luxusní kožená sedadla původem ze Švédska.

Vozidlo s karbonovým monokokem a titanovým rámem dále disponuje dvěma dotykovými obrazovkami, ta levá zobrazuje jízdní data, pravá je určená pro zrcadlení mobilu pomocí Apple CarPlay. Toto se v sériové produkci prý může změnit, jelikož si Viktor Engler uvědomuje, že dotyková obrazovka může řidiče rušit. Zvláště na čtyřkolce o výkonu 1 200 koní.

Společnost model Engler V12 oficiálně představila v Monaku, kde také uvedla maximální možnou roční produkční kapacitu činící 10 vozidel. A údajně už má firma na stole pět předobjednávek, a to od velmi bohatých klientů.

Jak že to víme? Inu, Engler V12 stojí od 1 200 000 eur, což je v přepočtu 29,5 milionu korun. A tak si říkáme, nechcete přece jenom raději nějaký ten supersport? Na Sautu.cz jich pár najdete…

Související témata:
Engler Desat
Engler
Načítám