Článek
To si takhle zaparkujete novou elektrickou Konu a všimnete si hloučku před hotelem obklopujícího cosi zjevně dost rozměrného. A hranatého. Že by to byl… Jasně, určitě jste zaregistrovali, že nové Santa Fe je velmi hranaté a samozřejmě také velké, takže konec překvapení – kromě elektrické Kony jsem se na severu Moravy potkal ještě s novým velkým SUV od Hyundai.
Opravdu tak velké?
Úplně první dojem? Podle fotek a vlastně i rozměrů (na délku přes 4,8 metru, rozvor dosahuje 2,8 metru) jsem předpokládal obříka, jehož velikost hranaté tvary jen podtrhnou. Ve skutečnosti mi však nové Santa Fe přišlo kompaktnější než na fotografiích. Malé auto to z podstaty věci samozřejmě být nemůže, ale přerostle skutečně nepůsobí.
A pokud jde o ty hrany… nezvyk to nějakou dobu ještě asi bude, zvlášť v kontextu posledních a spíš zaoblenějších hyundaiů se Santa Fe svým ostrým stylem velmi vymyká. Spíš příjemně překvapila záď, která mi na prvních fotkách moc neseděla. Naživo mě neurážela, spíš k celku nakonec hezky pasovala. Navíc páté dveře otevírají velkorysý přístup do zavazadlového prostoru se základním objemem 725 litrů. V našem případě však nějaký ten litr ubrala třetí řada sedaček. A pozor, Santa Fe může být nejen pěti- a sedmimístné, ale také šestimístné! Tedy s nadstandardními dvěma místy ve druhé řadě.
Proč ne, Santa Fe by mohlo mít i tyto VIP ambice. Luxusní interiér takové zaměření jen podporuje, i když vystavená specifikace kombinující velmi, velmi světlou barvu s dost nezvyklým zeleným odstínem působila poněkud… nezvykle. Celkové zpracování a detaily jsou však velmi kvalitní, propracované a hodnotné.
Asi poprvé v životě jsem viděl „oboustrannou“ loketní opěrku, která je otevíratelná z první i druhé řady. Do obřího odkládacího prostoru mezi předními sedačkami zase odložíte dva mobily (s bezdrátovým nabíjením, samozřejmě), další zajímavou novinku představuje UV-C sterilizační přihrádka. Jako… Určitě se najdou zákazníci, kteří ocení dokonale sterilizovaný mobil nebo peněženku.
Bez nafty
Tohle nejspíš českého zákazníka přece jenom zabolí, nové Santa Fe se vůbec poprvé musí obejít bez vznětové jednotky. SUV od Hyundai tak na evropských trzích koupíte jen jako hybrid, respektive plug-in hybrid. Základem bude vždy benzinová šestnáctistovka, jako hybrid nabídne systémových 230 koní, plug-in si polepší na 265 koní. Na bližší technické údaje si musíme ještě počkat.
Stejně tak na ceny, prodej odstartuje se začátkem příštího roku, první auta se k nám dostanou na jaře. Uvidíme, jak se bude novému Santa Fe u nás dařit. Určitě je to velmi zajímavé auto, ztráta nafty však bude citelná. Třeba ale se zmíněným plug-inem jízdně přesvědčí. Dáme vědět!