Článek
Tahle krasavice je výjimečná především tím, že jde totiž o vůz s jasným původem a po prvním majiteli. Prodejce, nizozemská společnost Gallery Aaldering, bohužel příběh této tatrovky veřejně nesděluje, jistě ho ale prozradí vážným zájemcům. Nám tak musí stačit jen ono tvrzení, že 603 dosud měla jediného vlastníka.
Auto pochází z roku 1959, patří tedy do první série vyráběné v letech 1957 až 1963. Podle dostupných informací přitom vzniklo jen 5 992 kusů první „generace“, pro niž je typická příď s trojicí hlavních světlometů pod skleněným překrytem.
Další série pak už měly „lampy“ čtyři. Originální řešení se navíc stávalo terčem úprav a přestaveb, dokonce i samotná automobilka údajně majitelům vozů s původní přídí nabízela konverzi na modernější provedení se dvěma páry světel. „Naše“ tatrovka ale těmto (a vlastně i dalším) zásahům unikla, vypadá tedy stejně, jako když v roce 1959 opustila výrobní linku.
Interesantní je barevná kombinace světle modré karoserie a bílé střechy – včetně sloupků. Prodejce v inzerátu prozrazuje, že lak byl v minulosti majitelem vozu obnoven. A opravdu vypadá hezky, stejně jako chromované díly.
Interiér sází na hnědou barvu, kterou doplňují prvky v béžových až slonovinových odstínech. Moc pěkně vypadají ovladače a přístroje, potěší také dobové rádio. Kabina je mimochodem ještě šestimístná, nabízí dvě prostorné lavice.
O pohon se pochopitelně stará za zadní nápravou uložený vzduchem chlazený vidlicový osmiválec. Má objem 2,5 litru a poskytuje maximální výkon 70 kW při 4 800 otáčkách za minutu. Spřažen je se čtyřstupňovou ručně řazenou převodovkou. Tatra od roku 1959 najezdila vcelku skromných 99 294 kilometrů, prodejce dále zmiňuje mimořádně zachovalý stav.
A cena? Pozoruhodná Tatra 603 první série se třemi předními světlomety, po prvním majiteli a se skromným nájezdem je k mání za 179 500 eur, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu asi 4,25 milionu korun.