Článek
Když Lancia připravovala výrobu praktičtější kombi verze modelu Thema, požádala vyhlášená designová studia Pininfarina a Zagato, aby připravila vlastní návrhy, z nichž si automobilka pak vybere, který realizuje. Studio Zagato předvedlo svou kreaci na tradičním jarním ženevském autosalonu 1985, Pininfarina si s odhalením svého konceptu počkala až na podzim do Frankfurtu. Automobilka si nakonec vybrala variantu právě od Pininfariny, lidem od Zagata tak zbyly jen oči pro pláč – a dva vyrobené funkční prototypy.
Ty naštěstí neskončily svůj krátký život potupně v lisu, jak se často stávalo. Jeden kousek si osvojil samotný Gianni Agnelli, dlouholetý vládce celého koncernu Fiat, který s unikátní Themou kombi od Zagata jezdil zhruba dva roky.
Agnelli měl pro kombíky evidentně slabost, protože ještě před tím si nechal na zakázku postavit hned tři kousky praktičtější varianty Fiatu 130. Všechny vlastnila rodina Agnelli, přičemž ten Gianniho byl nejokázalejší – měl dřevěné obložení na bocích a proutěný koš na zahrádce na střeše, pod kapotou měl nainstalovaný 3,2 V6 kombinovaný s třístupňovým automatem, a i díky posilovači řízení, nezávislému zavěšení všech čtyř kol a měkkoučkým sedačkám čalouněným nádhernou kůží nabízel velmi pohodlnou jízdu. Agnelli si ho ponechal celých jedenáct let, tak moc s ním byl spokojený.
Nyní budou obě tato auta ve vynikajícím stavu na prodej. 20. dubna půjdou totiž do aukce RM Sotheby's spolu s třetím kouskem, šedým Fiatem Pandou 4 × 4 z roku 1986, s nímž Agnelli rád jezdil do St. Moritzu na lyže.
Zatímco aukce skromné sériové Pandy by mohla vynést cca milion korun, hodnota Themy kombi od Zagato by se měla pohybovat v rozmezí dvou až čtyř milionů. Nejdražší má být právě Fiat 130 Familiare s hodnotou od čtyř a sedmi a půl milionu.